۱۳۹۴ آبان ۱۸, دوشنبه

هاشمی رفسنجانی آم الفساد است


                         حمید روحانی          
دیگربان
حمید روحانی٬ رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفته که اکبر هاشمی رفسنجانی در خط انقلاب و امام نیست و حسن روحانی در مبارزات نبوده و انقلاب را «قبول» ندارد.
آقای روحانی افزوده «برخی امام حاضر را با این علت که نمی‌توانند اندیشه‌هایش را انکار کنند٬ قبول ندارند و بر این باورند که فتوا و نظرات امام خمینی تنها در زمان خود قابل اجرا بوده است.»


وی با اشاره به «تغییر مواضع» هاشمی رفسنجانی هم گفته «این فرد تابع جو بوده و هر زمان برخوردی متناسب با شرایط داشته است.»

روحانی اضافه کرده «هاشمی رفسنجانی فردی است که اندیشه‌های فرومایه دارد و با مقایسه میان رابطه ایران با چین و روسیه، سعی در برقراری ارتباط با آمریکا است.»

وی از هاشمی رفسنجانی با عنوان «ام الفساد» یاد کرده و گفته «اگر این فرد تا این اندازه در برابر انقلاب و رهبری موضع نمی‌گرفت و زاویه دار نبود، این مصیبت‌ها به کشور وارد نمی‌شد.»

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود این پرسش‌ها را مطرح کرده که «آیا حسن روحانی در دوران مبارزه در حوزه بودند؟ آیا پایشان به کلانتری رسیده؟ آیا در مبارزه شرکت داشتند؟ و آیا این انقلاب را قبول دارند؟»

وی افزوده «تا جایی که بنده بررسی کرده‌ام آقای روحانی نه تنها در انقلاب و مبارزه شرکت نکرده‌اند بلکه آن را نیز قبول ندارند.»

روحانی از شورای نگهبان نیز به خاطر تائید صلاحیت حسن روحانی انتقاد کرده و گفته «ذلت پذیری دولت فعلی ننگ بار و دردآور است.»


سید حمید حسینی روحانی (زیارتی) (متولد ۱۳۲۱ در شهرستان مهدیشهر)، فرزند آیت الله سید احمد زیارتی مرجع منطقه مهدیشهر است. سید حمید روحانی مورخ انقلاب اسلامی و از اعضای دفتر روح‌الله خمینی در نجف است. وی مؤسس و رئیس سابقمرکز اسناد انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۹ بوده‌است،[۱]
امام خمینی (ره) طی نامه‌ای به وی در دی ماه ۱۳۶۷[۲] تدوین تاریخ انقلاب اسلامی را به وی واگذار نمود. از آثار علمی دکتر سیدحمید روحانی کتاب چهار جلدی نهضت امام خمینی که بالغ بر ۶۰۰۰ صفحه است است که به چاپ رسیده است[۳] شایان ذکر است اولین جلد این کتاب قبل از انقلاب با همین عنوان در بیروت چاپ شد. او در سال ۱۳۷۶ از مرکز اسناد انقلاب اسلامی استعفا و در سال ۱۳۸۱ بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری نمود.[۴] وی مؤسس و رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی و صاحب امتیاز و مدیر مسئول فصلنامه ۱۵ خرداد است.[۵][۶]

فعالیت‌ها و واکنش‌ها[ویرایش]

نامه سرگشاده وی به آیت الله منتظری[۷] در سال ۶۷ و نامه به اکبر هاشمی[۸] در خرداد ۸۸ و نامه به مهدی کروبی[۹] در تابستان ۸۸ وی را خبرساز کرد.[۱۰][۱۱] او از نخستین کسانی بود که در مرداد ۸۸ مدعی "انحراف" احمدی‌نژاد و رحیم‌مشایی شد. [۱۲] علنی کردن اسناد دکتر شریعتی[۱۳] در کتاب نهضت امام خمینی، سلسله مقالات نقد خاطرات منتسب به آقای منتظری در فصلنامه پانزده خرداد، نقد خاطرات اکبر هاشمی رفسنجانی[۱۴] از جمله فعالیت‌های وی است.

پانویس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر