۱۳۹۹ مرداد ۱, چهارشنبه


دگرباوران  و مجتبی واحدی
<< جمهوری اسلامی باید برود >>
عبدالحمیدوحیدی مدیر سایت دگرباوران

بسیاری مرا مورد پرسش قرار داده و می دهند که چرا سایت دگرباوران گفتارهای آقای مجتبی واحدی را که یک معترض از میان جمیع بیشمار معترضین  جمهوری اسلامی است  را بیشتر از گفتارها  یا نوشتارهای سایر معترضین بازتاب داده و می دهد؟ پیش از پاسخ به این پرسش ، لازم است یادآور شوم که برغم تماس با بسیاری از معترضینی که نظریات آنها را تا کنون منعکس کرده و می کنم ، تا به امروز هیچ تماس گفتاری یا  نوشتاری با آقای واحدی نداشته ام .

امیدوارم  که دوستان با توضیحاتیکه  پیرامون دیدگاهم نسبت به کلیّت "جبهه معترضین" میدهم ، بهتربتوانند به این چرایی پی ببرند.

همانطور که ملاحظه می شود سایت دگرباوران از آغاز تلاش خود را بر ترویج " دگرباوری"  پایه گذاری وسعی  کرده است تا به هیچ گروه و دسته ای وابسته نباشد  و شاید به این دلیل که تا کنون هیچ نیرویی که بتوان روی آن حساب باز کند را پیدا نکرده است.
 استفاده از واژه " اپوزیسیون " از سوی افرادی که تنها پا چند گردهمایی محفلی  برخود نام " تنها اپوزیسیون واقعی " نهاده و  تنها به سرکوب منتقدین خود مشغول ، وبا این عمل خود ، ناآگاهانه در خدمت نظام گام  قرار می گیرند ، همواره مورد انتقاد این سایت بوده و هست.

دگرباوران براین باوربوده و هست که بکارگیری واژه اپوزیسیون در خارج از کشوربا شرایط جامعه و گسترش اعتراضات در درون کشورنه تنها مفید بلکه زیان آور است. بهمین دلیل همواره از " جبهه معترضین" که می تواند براحتی  میان معترضین خارج و داخل کشور  پیوند ایجاد نماید، دفاع کرده است.
امروز در خارج از کشور، بدون تردید، هرکسی خود را معترض نظام حاکم بر کشور معرفی می کند. آما چه تعدادی از آنها حاضرند خو د را جز یکی از" اپوزیسیون های رنگارنگ"  بنامد. کدام اپوزیسیون و با کدام گرایش؟ 

اقای مجتبی واحدی از نادر کسانی است که بخوبی به این موضوع پی برده و آنرا ترویج داده و می دهد. بجای انتقاد از دیگران تمام تلاش خود را دررسوا کردن اصوالگرایان و اصلاح طلبان که  بنا به اعتراف خود در ایام نوجوانی  و جوانی از هواداران  سینه چاک انها بوده است ، نهاده است.


عبور از وابستگی های گذشته بعلت تجربه های جدید

 بنده یقین دارم که وابستگی شدید آقایان مجتبی واحدی و حشمت اله طبرزدی و محمد نوریزاد و بسیاری  دیگر از جنس آنها در روزگاری، نسبت به نظام ، از روی آرمانگرایی و خلوص نیت بوده است تا از روی فرصت طلبی و بر سر سفره انقلاب نشستن ، آگر چنین واقعیتی را بپذیریم ، انگاه بهتر می توان در صداقت کلام آنها تردید نکنیم. 


دولت در تبعید 

افزایش شمار بازدیدکنندگان از گفتارهای ویدئویی آقای واحدی ، گواه از قضاوت آگاهانه مردم دارد. جای خوشبختی است که آقای واحدی تاکنون دست به تشکیل یک گروه و دسته خاصی را نداده اند، قطعآ ، بخوبی دریافته اند که بر سر او همان خواهد رفت که بر سر آقایان اسماعیل نوری علا و مهندس حسن شریعتمداری که پس از تشکیل "حزب سکولار دموکرات" و" شورای دوران گذار"، رفت. یادآورمی شوم که هردو آنها همواره از چهرهای شاخص جبهه معترضین علیه نظام می باشند.

اقای نوری علا از رهبری" جنبش سکولار دموکراسی" خود را، به رهبری یک حزب کوچک ، و آقای شریعتمداری از یکی از سران برجسته "جمهوریت خواه" به رهبری  یک شورای پر از تناقص تحت عنوان " شورای دوران گذار" تقلیل دادند.  
هان! ای دل عبرت بین ازدیده عبر کن! هان! ایوان مدائن را آینه عبرت دان! 
امیدوارم که بسیاری از کوشندگان سیاسی و تحلیلگران ما همین شیوه را پیش گیرند، تا " جبهه معترضین" که متعلق به همه معترضین علیه جمهوری اسلامی است به آن درجه برسد  که صاحبنظران سیاسی جهانی برآن نام "اپوزیسیون " نهاده و" رسمیت" آنرا اعلام نمایند. در انتظار آنروز!!    
عبدالحمید وحیدی



                                                                  چرا با رسانه های فارسی زبان گفتگو نمی کنم؟


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر