۱۳۹۷ فروردین ۸, چهارشنبه

نامه حشمت طبرزدی به ترامپ


حشمت‌ طبرزدی، دبیرکل جبهه دموکراتیک ایران در پاسخ به پیام نوروزی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خطاب به ملت ایران، ضمن استقبال از «تفکیک حکومت و ملت» در این پیام، با یادآوری حرکت رهایی بخش کوروش بزرگ در آزادی یهودیان، اقوام و سایر مذاهب، خطاب به وی نوشت: «ما ایرانیان اگرچه گرفتار قومی هستیم که مذهب را ابزار منافع خود ساخته و در روز روشن،چشم در چشم میلیون‌ها انسان دوخته و با استفاده از تریبون‌های نماز و مکان‌هایی که برای توده‌ها مقدس است، به دروغ می‌گویند در ایران آزادی بیان وجود دارد و اگر کسی ادعا کند، به دلیل مخالفت با حکومت به زندان افتاده، دروغ می‌گوید.»

متن کامل نامه حشمت طبرزدی به رئیس جمهور آمریکا بدین شرح است:
آقای دونالد ترامپ ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا
با درودهای گرم و سپاس از پیام نوروزی شما خطاب به ملت ایران
فراموش نمی‌کنم هر گاه آقای اوباما، برای ملت ایران پیام نوروزی می‌داد، در ظلمی آشکار، ما مردم ایران و حاکمیت را در کنار هم قرار می‌داد. درست مثل قرار دادن گرگ و میش در کنار هم. به همین دلیل، پیام تبریک ایشان برای ما زجرآور بود تا شادی‌بخش باشد.
زمان امضای توافقنامه‌ی هسته‌ای، از درون زندان برای ایشان نامه نوشتم و این نامه در رسانه‌های آمریکا بازتاب گسترده‌ای داشت و هشدار دادم مردم ایران و حقوق بشر را قربانی منافع آخوندهای حاکم بر ایران نکنید و ایشان توجهی نکرد. شما اما پیام خود را از کورش بزرگ شروع کردید. می‌دانم این کار پسندیده‌ شما به دلیل نقش تاریخی کورش بزرگ در رهاسازی ملل تحت ستم به ویژه رهایی یهودیان و در نتیجه، تجلیل کتاب مقدس از این اقدام کورش است.
لازم می‌دانم یادآور شوم ما ایرانیان به پیروی از کورش بزرگ، در پی رهاسازی خود، نوکیشان مسیحی، بهاییان و همه‌ اقوام و ملل زیر ستم آخوندهای سیاسی حاکم هستیم. همچون قیام رهایی بخش مسیح علیه کاهنان و فقیهان وقت، که به نام دین و شرع، بر مردم ستم می کردند.
آقای رئیس جمهور ملت بزرگ آمریکا
ما ایرانیان اگرچه گرفتار قومی هستیم که مذهب را ابزار منافع خود ساخته و در روز روشن، چشم در چشم میلیون‌ها انسان دوخته و با استفاده از تریبون‌های نماز و مکان‌هایی که برای توده‌ها مقدس است، به دروغ می‌گویند: «در ایران آزادی بیان وجود دارد و اگر کسی ادعا کند به دلیل مخالفت با حکومت به زندان افتاده، دروغ می‌گوید.» شخصا بیش از ۱۸ سال است که به دلیل مخالفت با جمهوری اسلامی و اعتراض علیه همین خامنه‌ای، زندانی بوده و هستم اما،متمدنانه مبارزات خود را علیه دروغگویی و ستم آنها ادامه می‌دهیم.
همانگونه که شما نیز در پیام نوروزی خود به حق اشاره فرمودید، ملت ایران با فرهنگ وتمدن هستند. به همین دلیل حتی مایل نیستیم در مبارزه علیه قوم آدمخوار حاکم که نه تنها ایرانیان را به گروگان گرفته‌اند، بلکه منطقه را در ناامنی فرو برده‌اند، به گونه‌ای عمل کنیم که رژیم ستمگر حاکم، کشور ایران را نیز به سرنوشت عراق و سوریه و یمن تبدیل کند. خواهان تغییر رژیم از طریق قیام دموکراتیک جاری و برگزاری رفراندوم آزاد، زیر نظر مجامع جهانی برای گفتن آری یا نه به جمهوری اسلامی هستیم و حتم داریم بیش از ۹۰ درصد از مردم ایران به جمهوری اسلامی «نه» خواهند گفت. کافی است دنیای آزاد از خواست قانونی و دموکراتیک ملت ایران پشتیبانی کند.
آقای پرزیدنت دونالد ترامپ، به نام ملت بزرگ و دربند ایران و به نام کورش بزرگ، از پیام مسرت بخش شما و حمایت‌های معنوی شما به عنوان نماینده‌ ملت و دولت ایالات متحده‌ آمریکا از مبارزات رهایی بخش ایرانیان، سپاسگزاری می‌کنم.
ملت ایران این آزادی را ندارد تا از ملت و دولت آمریکا سپاسگزاری کند، اما به شما اطمینان می‌دهم اعم از این که مبارزانی چون من زنده باشیم یا در جنگ با ستم حاکم و در شکنجه گاه‌ها، قربانی شویم اما در فردای رهایی مردم ایران، بهترین دوست و متحد ما، برای صلح و دوستی و سازندگی در منطقه و جهان، ملت بزرگ آمریکا خواهد بود.
با دعای خیر برای شما، حشمت اله طبرزدی
دوم فروردین ۱۳۹۷ خورشیدی




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر