۱۳۹۵ مهر ۷, چهارشنبه

اطلاعیه عجیب پلیس فارس در باره جشن های عروسی!


در اجرای طرحی که «طرح ساماندهی و نظارت بر مراکز برگزار کننده جشن‌های عروسی و پیشگیری از مظاهر علنی فساد« خوانده شده، پلیس فارس اطلاعیه‌ای عجیب را در محدود کردن شهروندان شیرازی صادر کرده است که با سکوت مراجع نظارتی همراه شده است.
به گزارش منابع محلی در این اطلاعیه آمده است:

۱- آرایشگران زنانه و مردانه حداکثر تا ساعت ۱۸ مجاز به ارایه خدمات به عروس و داماد می باشند و در این ساعت عروس و داماد باید ترخیص و از آرایشگاه خارج گردند.

۲- عکاسان و فیلمبرداران حداکثر تا ساعت ۲۰ مجاز به ارایه خدمات به عروس و داماد می باشند و در این ساعت باید عکاسی و فیلمبرداری اتمام و عروس و داماد وارد تالار و باغ مجالس گردند.

۳- تالارها و باغات و تشریفات مجالس حداکثر تا ساعت ۲۴ مجاز به فعالیت و ارایه خدمات به جشن ها می باشند و در این ساعت باید جشن به پایان رسیده و مهمانان و عروس و داماد از باغ خارج گردند.

۴- از راه اندازی کاروان عروسی و بروز مشکلات ترافیکی و آلودگی صوتی توسط صاحبان عروسی در شهر خودداری گردد.

۵- ارایه هرگونه خدمات و برگزاری مجالس خلاف عرف و شرع و قانون توسط برگزارکنندگان جشنها (ردیف ۱٫۲٫۳) به هر عذر و بهانه ممنوع میباشد و در صورت عدم رعایت موارد فوق توسط اداره نظارت بر اماکن عمومی از فعالیت آنها جلوگیری و به مراجع قضایی معرفی می گردند.

۶- شهروندان گرامی از برگزاری هرگونه جشن و عروسی در باغات شخصی و فاقد مجوز که باعث بروز مشکل برای خانواده ها میگردد خودداری نمایند.

۷- واحدهای صنفی رستوران و چایخانه ها نیز موظف به رعایت ساعت کاری (حداکثر ۲۴ ) و اخذ مجوز جهت موسیقی زنده از اداره ارشاد اسلامی و رعایت شئونات اسلامی و ضوابط انتظامی و مقررات می باشند و در صورت عدم رعایت وفق بند ۵ اقدام گردد.

مشخص نیست نیروی انتظامی بر اساس کدام اختیارات قانونی، به اجرای طرح‌هایی مبادرت می‌کند که علاوه بر آزار شهروندان، محدودیت‌های زیادی نیز برای آنان ایجاد می‌کند؟ و مراجع نظارتی در کشور به چه کاری مشغول هستند که هر نهادی به خود اجازه می‌دهد آزادی و اختیار شهروندان را محدود کند؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر