۱۳۹۷ فروردین ۱۰, جمعه

حسین دهقان :

احمدی نژاد الان درب مسجد است ، نه می توان آنرا « کند » نه می توان « سوزاند» !


رادیو فردا، مشاور دفاعی رهبر جمهوری اسلامی محمود احمدی‌نژاد را با درب مسجد مقایسه کرده و گفته که نه می‌توان وی را «کند» و نه می‌توان «سوزاند.»

حسین دهقان در گفت‌و‌گو با هفته‌نامه مثلث درباره وضعیت فعلی محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم این موضوع را مطرح کرده است.
آقای دهقان گفته که «احمدی‌نژاد الان درب مسجد است. نه می‌شود کند و نه می‌شود سوزاند. در دوران حکومتش هم همین بود.»
وزیر دفاع دولت یازدهم اضافه کرده که «یک مثالی می‌زدند و می‌گفتند احمدی‌نژاد یک گلوله آتش است در دست حاکمیت؛ در این دست یک مقدار نگه میدارد و می‌اندازد در آن دست، از آن دست می‌اندازد در این دست، ولی او کار خودش را دارد انجام می‌دهد.»
مشاور آیت‌الله علی خامنه‌ای در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح، اشاره‌ای به افراد یا گروه‌هایی که این مثال را درباره احمدی‌نژاد می‌زدند، نکرده است.
محمود احمدی‌نژاد که پس از فرمانداری ماکو و خوی در دهه شصت و استانداری اردبیل در دهه هفتاد، از سال ۸۲ تا ۸۴ شمسی، به عنوان شهردار تهران انتخاب شد، از سال ۸۴ تا ۹۲ ششمین رئیس جمهور ایران بود.
انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ که پس از اعلام نتایج آن، جنجال برانگیز شد و اقدامات و سخنان او، یکی از نقاط عطف کارنامه سیاسی وی محسوب می‌شود.
وی در فروردین‌ماه سال ۹۰ پس از استعفای حیدر مصلحی، وزیر وقت اطلاعات که با موافقت احمدی‌نژاد و مخالفت علی خامنه‌ای روبرو شد، ۱۱ روز از حضور در محل کار خود خودداری کرد.
پس از این اتفاق که اصولگرایان حامی رهبر جمهوری اسلامی، آن را به مقابله و مخالفت وی با خواسته رهبر تلقی کردند، میان وی و آقای خامنه‌ای و نیز اصولگرایانی که پیش‌تر به شدت از وی حمایت می‌کردند، فاصله افتاد.
اندکی پس از پایان دوران ریاست جمهوری وی و شروع فشار تدریجی قوه قضائیه به مدیران ارشد دولت وی و مخالفت علنی رهبر جمهوری اسلامی با نامزدی وی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ که به ردصلاحیت او منجر شد، محمود احمدی‌نژاد ساکت ننشست و شروع به نامه‌نویسی به خامنه‌ای و انتقادهای علنی و تند از قوه قضائیه جمهوری اسلامی و صادق لاریجانی، رئیس آن و نیز علی لاریجانی، رئیس قوه مقننه کرد.
انتقادهای وی به جایی رسید که علی خامنه‌ای در کنایه به موضع‌گیری‌های او در یک سخنرانی گفت کسانی «کار دشمن را در داخل انجام می‌دهند» و «کسانی که همه امکانات کشور دست‌شان هست یا بوده حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند.»
اظهارات حسین دهقان که از مشاوران نظامی آیت‌الله خامنه‌ای محسوب می‌شود، می‌تواند نشان‌دهنده وضعیت دشوار حاکمیت در تصمیم‌گیری و برخورد با رئیس جمهور پیشین ایران باشد.
اظهارات دهقان پس از آن بیان می‌شود که احمدی‌نژاد بدنبال زندانی شدن حمید بقایی و اسفندیار رحیم‌مشایی، از مدیران ارشد دولت‌های خود، خواستار اصلاحات جدی در کل ساختار جمهوری اسلامی شده است.
رهبر جمهوری اسلامی نیز به تازگی در واکنش به سخنان احمدی‌نژاد که گفته «اندیشه رسمی حاکم بر کشور» با «اندیشه‌های والا در زمینه آزادی و عدالت» مغایر است، گفته است: «عده‌ای بی‌انصافی می‌کنند. از آزادی موجود استفاده می‌کنند و به دروغ می‌گویند که آزادی وجود ندارد. رادیوهای بیگانه و تبلیغات بیگانه هم سخن آنها را بازتاب می‌دهند. واقع قضیه این نیست.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر