۱۴۰۲ مرداد ۲۶, پنجشنبه

 ای علمای اسلام به داد خودتان برسید!

مهدی نصیری

شنیده های موثق حاکی از دستگیری‌های متعدد زنان و دختران به خاطر بی حجابی و فعال سازی مجدد گشت منحوس (به تعبیر سه سال پیش یکی از مدیران دفتر رهبری) ارشاد دارد. خانم نرگس محمدی فعال شجاع سیاسی و مدنیِ در بند، اخیرا گزارشی از مشاهده موارد متعدد زنان کتک خورده و به زندان آورده شده به خاطر مساله حجاب داده است.

دوستی در مورد دستگیری دیروز دختری گفت که به دلیل اصرار او بر نپرداختن به موضوع به دلیل وحشت بستگان دختر از برخورد خشن تر دستگاه امنیتی و قضا، به شرح قصه دردناک آن نمی پردازم.

اولین چیزی که بعد از شنیدن مورد دردناک دیروز و موارد مطرح شده در گزارش خانم محمدی، به ذهنم رسید این بود که خطاب به حوزویان و روحانیون و مراجع ساکت در قبال این مدل حکمرانی جمهوری اسلامی و نظام ولایت فقیه، بگویم که ای علمای اسلام! به داد خودتان برسید، قبل از آن که همه سرمایه و حیثیتتان به پای این نظام قربانی شود و نفرتی ملی و فراگیر علیه روحانیت ایجاد شود.

آیت الله خمینی وقتی در سال ۴۲ خطاب به روحانیت می گفت ای علمای اسلام به داد اسلام برسید، و با این خطابه های حماسی روحانیت را تشویق به براندازی نظام پهلوی می کرد، لابد احتمال نمی داد که نظام برساخته او به چنان لویاتان و هیولایی تبدیل شود که دین و دنیای مردم ایران را به مسلخ برد و این گونه به صغیر و کبیر و مرد و زن رحم نکند و برای بقای خود دست به هر کنش و اقدام غیر شرعی و ضد انسانی بزند.

اخیرا سید احمد خاتمی فقیه شورای نگهبان و عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان، مردم را تهدید کرد که اگر از حق قانونی اعتراض استقاده کنند، زیر پای ماموران سرکوب له خواهند شد. من در جواب او نوشتم به حکم تاریخ و سنتهای الهی، این تو و حاکمان مستبد و سرکوبگر هستید که زیر دست و پای مردم له خواهید شد. ما و شما هر دو منتظر آمدن آن روز هستیم:

"پس آيا (كسانى كه در برابر آن همه آيات الهى سرپيچى مى‌كنند) انتظار چيزى جز نظير روزگارِ (پر نكبت و ذلّت) پيشينيان را دارند؟ بگو: در انتظار باشيد كه من نيز با شما از منتظرانم (تا همان بلائى كه بر سر آنها آمد، بر سر شما نيز بيايد)." (یونس/۱۰۲)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر