۱۳۹۶ دی ۲۰, چهارشنبه

نامه گروهی از هنرمندان، کوشندگان سیاسی و ...به علی خامنه ای:آقای خامنه ای، همین امروز استعفا دهید و حکومت را به دست معتمدین مردم برای تشکیل مجلس مؤسسان و برگزاری رفراندوم بسپارید

روزی که خامنه‌ای گفت من لیاقت رهبری ایران را ندارم

لحظه‌ای که اعضای مجلس خبرگان درباره جانشینی آیت‌الله خمینی بحث می‌کردند و حجت‌الاسلام خامنه‌ای اعتراف کرد از هیچ نظری صلاحیت رهبری ایران را ندارد. هاشمی رفسنجانی هم گفت این انتخاب موقتی است و تا زمانبرگزاری رفراندوم اعتبار دارد.


آقای سید علی خامنه ای، ولی مطلقه فقیه نظام جمهوری اسلامی،

ما ایرانیان میهن دوست امضاء کننده این بیانیه، پشتیبانی کامل خود را از خواسته های هم میهنان معترضمان در ایران که خواهان گذار از جمهوری اسلامی و دستیابی به یک نظام دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت هستند اعلام می داریم.



ما حق هر ایرانی می دانیم که بتواند آزادانه نسبت به نظام کشورش و لزوم تغییر آن در چهارچوب اصل جهانی آزادی بیان و اجتماعات ابراز نظر نماید. این حق سی و نه سال است که از ایرانیان سلب شده است. اکنون هم میهنان ما و به ویژه جوانان که به حق از ستم و فساد گسترده و انحصار طلبی کاربدستان نظام اسلامی جانشان به لب رسیده، برای استقرار یک حکومت بر خاسته از اراده مردم فریاد اعتراض و خشم خود را به خیابان ها آورده اند. شما چاره ای جز درخواست بخشش از ملت ایران و استعفاء ندارید.
آقای خامنه ای،
پیام مردم ایران روشن است. آنها شما و کلیت نظام آپارتاید اسلامی را نمی خواهند. شما هیچگاه بوسیله مردم انتخاب نشده اید و در بیست و هشت سال گذشته به هیچ مرجعی پاسخگو نبوده اید. ولی در مقابل با اتخاذ سیاست های ضد ایرانی، کشور ما را در عرصه داخلی به ورطه سقوط کشانده اید و در عرصه خارجی بدنام و درگیر مناسبات زیان آور کرده اید. در حکومت مطلقه شما، ستم کردن، شلاق زدن، شکنجه و زندانی کردن دگراندیشان امری است رایج، متداوم و گسترده.


ماموران شما، شمار بزرگی از منتقدان را در منزلشان یا در کوچه بازار دستگیر و سلاخی کرده اند. این عاملان حتی ایرانیان خارج از کشور را به قتل رسانده اند. فساد مالی، ارتشاء، رانت خواری و پولشویی بوسیله شما و بیت رهبری، ملایان، فرماندهان سپاه و آقا زاده ها، خزانه مملکت را تهی کرده و حق مسلم همه مردم ایران، بویژه کارگران، کشاورزان، آموزگاران، کارمندان دولت و بازنشستگان را از ثروت و درآمد ملی، با مستولی کردن فقر بر کشور پایمال کرده است.

در حکومت شما، نه تنها رفاه شهروندان به هیچ شمارده می شود، بلکه مساوات برای زنان و پیروان دین های دیگر از جمله سنی ها، بهاییان، یهودی ها، زرتشتی ها و مسیحیان وجود ندارد. تبعیض علیه همه مردم و بویژه اقوام ایرانی شدید و رایج است.

قوه قضاییه که رییس و مسؤلان آن را شما تعیین می کنید، غیرمستقل و ناعادل است و به جای دادرسی و دادخواهی برای قربانیان و مظلومان، مدافع قاتلین، ظالمان و غارتگران بوده است.
رییس جمهوران برگزیده شما بجای اینکه جوابگوی خواسته های مردم باشند، بصورت تدارکات چی و مباشر شما رفتار کرده اند.


احزاب، اجتماعات و نشریات ممنوع بوده اند، و انتخابات جنبه انتصابات داشته است.

قوه مقننه که با داشتن نام «مجلس شورای اسلامی» بجای «مجلس شورای ملی» آشکارا به ملت ایران اهانت می کند، زیر نظارت نهادی است به نام شورای نگهبان که دست چین خود شماست و دارای استقلال رای و عملکرد نیست.

در عرصه خارجی نیز با ماجراجویی های شما و فرماندهان سپاه قدس، ایران مبدل به کشوری مداخله جو و سلطه گر در خاورمیانه شده است. در جایی که ایران بنابر مصلحت منافع کشور و مردم اش، می بایستی با همه کشورهای جهان ارتباط سالم و سازنده داشته باشد و عامل صلح در خاورمیانه باشد، شما بنا را به ستیزه جویی دایم با کشورهای غربی و منطقه گذاشته اید.
کارنامه حکومت شما از هر جنبه سیاه و ننگین است.


در ده روز گذشته، مردم و جوانان ایران نسبت به همه سیاست های داخلی و خارجی شما ابراز انزجار کرده اند. در مقابل شما نیروهای انتظامی حکومت را روانه کرده اید تا پاسخ دادخواهی مردم را با اعمال زور و خشونت بدهید.

حکومت شما تاکنون دست کم بیست و دو نفر از تظاهر کنندگان را کشته و دهها نفر را مجروح و صدها نفر را بازداشت کرده است. مسؤل همه این کشتارها و بازداشت شدگان شما هستید.
مردم مخالف دخالت نظامی و به هدر دادن ثروت ملی ایران در سوریه، لبنان، غزه و سایر کشورها هستند. فریاد مردم برای آزادی، دادخواهی و یک حکومت برخاسته از اراده مردم برای برقراری عدالت، تساوی حقوق قانونی، تولید کار، برخورداری از تامین اشتغال، بهداشت و توزیع عادلانه ثروت است.


آقای خامنه ای،
دست خارجی در کار نیست. مردم شما و نظام جمهوری اسلامی را دشمن و بیگانه با ایرانیت و ملت ایران می شناسند. بنابر شعار مردم، این خدایی کردن شما و به گدایی کشاندن ملت است که مردم نجیب ایران را به خیابان آورده است. ایرانیان آزادیخواه و وطن دوست بدون دخالت خارجی آزادی خود را با حراست از تمامیت ارضی کشور بدست می آورند. ملت ایران چند صدایی نیست که ایران سوریه شود. مردم یک صدا می خواهند که شما و نظام جمهوری اسلامی تان کنار روید.


بیش از این مملکت ایران را در ورطه سقوط نگه ندارید. از سرنوشت همه دیکتاتورها و مستبدین تاریخ درس بگیرید. بدانید که شما و نظام تان مسؤل همه خشونت و خسارت و صدماتی هستید که به مردم و کشور ما وارد آمده است. همین امروز به اتفاق دست نشاندگانتان استعفا دهید و حکومت را تحویل معتمدان مردم بدهید تا آنها فوری با نظارت مردم، مقدمات تشکیل مجلس موسسان و برگزاری رفراندم را تدارک ببینند.
امضاء کنندگان:



مونا آفاری، کالیفرنیا
شاهرخ احکامی، نیو جرسی
بابک ادیبیان، تگزاس
هنگامه افشار، تگزاس
آذر اکبری، ایلینوی
حمید اکبری، مینه سوتا
علی بابا زاده، ایلینوی
منصور بختیار، هلند
میثاق پارسا، نیو همپشایر
سهراب چمن آرا، ایلینوی
فرامرز خدایاری، کالیفرنیا
رضا دقتی، فرانسه
سیامک زرین قلم، کالیفرنیا
خسرو سمنانی، یوتا
امیر سلطانی، یوتا
پرویز صیاد، کالیفرنیا
یوسف عبدالله زاده، تگزاس
سیاوش عبقری، جورجیا
شهلا عبقری، جورجیا
بهمن فرهبخش، آلمان
پیام فرهی، کالیفرنیا
فرهنگ فرهی، کالیفرنیا
منوچهر قنبری، کالیفرنیا
مسعود کاظم زاده، تگزاس
حسین کبریت چی، ایلینوی
ناصر کاخساز، آلمان
همایون مبصری، کالیفرنیا
آزیتا مهاجر، آلمان
داریوش مجلسی، هلند
رضا مهاجری نژاد، کالیفرنیا
محسن نادری نژاد، اورگان
نیما ناصر آبادی، آلمان
کامران نیاکان، واشنگتن دی سی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر