۱۳۹۵ مرداد ۱۶, شنبه

« قهرمان ملی ایران » ، اعدام شد!


خانواده شهرام امیری، کارشناس فیزیک هسته‌ای ایران که خروجش از کشور و سپس بازگشتش از آمریکا با جنجال‌های فراوانی همراه بود، از «اعدام» او خبر داده‌اند.

مرضیه امیری، مادر شهرام امیری به «بی‌بی‌سی» فارسی گفت که یک روز قبل از اعدام با پسرش در تهران دیدار داشته و پسرش به او خبر داده که به‌ زودی قرار است اعدام شود.

بر اساس این گزارش، آقای امیری چهارشنبه، ۱۳ مرداد «در مکانی نامعلوم» اعدام شده است.
هنوز مقام‌های قضایی ایران خبری در این باره اعلام نکرده‌اند.
خانم امیری می‌گوید که پسرش ۱۰ سال حکم زندان داشته اما ناگهان ماه پیش اعلام کردند که او قرار است اعدام شود.
ایران ادعا می‌کرد شهرام امیری، کارشناس هسته‌ای این کشور سال ۱۳۸۸ در سفر به حج ناپدید شده است. از آقای امیری ویدئوهایی با سخنان متناقض منتشر شد و در آنها گفته شد که او در آمریکاست. او در نهایت به ایران بازگشت.

گفته می‌شد او پژوهشگر دانشگاه صنعتی مالک اشتر، وابسته به وزارت دفاع بوده است.


خانم امیری می‌گوید جسد فرزندش را ماموران امنیتی به کرمانشاه آورده بودند. او توضیح داد که جسد فرزندش را دیده و بر گردن او اثر طناب دار بوده است. آقای امیری روز جمعه، ۱۵ مرداد در کرمانشاه دفن شده است.
او درباره آخرین دیدارش می‌گوید که فرزندش به او گفته از «این وضعیت راحت می‌شود». اشاره خانم امیری به نگهداری او در مکانی نامعلوم، «تحت فشار» و «انفرادی طولانی» و دسترسی نداشتن به وکیل است.

به گفته خانم امیری، شهرام امیری به او گفته که وکیل را مقام‌های امنیتی به او معرفی کرده‌اند و در این مدت وکیلش «به زیان او» عمل کرده است.
پیش‌تر یکی از اعضای خانواده شهرام امیری به خبرنگار «سحام» گفته بود: «شهرام با پای خودش و با رضایت خودش به ایران برگشته است ماهم هنوز نمی‌دانیم او خودش به آمریکا رفته و یا دزدیده شده است اما این را همه می‌دانیم که با پای خودش به ایران برگشته و آن‌گونه هم مورد استقبال قرار گرفت و لقب «قهرمان ملی» هم به او دادند توقع ما از مسئولان این نبود که با خوابیدن سرو صدا‌ها به سراغش بیایند و بازداشت‌اش کنند، ما هنوز هم نمی‌دانیم به فرزندان خردسالش چه جواب قانع کننده‌ای بدهیم وقتی می‌پرسند چرا بابا خانه نیست؟»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر