۱۳۹۵ خرداد ۶, پنجشنبه

ممنوعیت نامه نگاری زندانیان بند زنان اوین و لغو کلیه مرخصی ها


با اشاره به صدور بخشنامه جدیدی، کلیه نامه‌نگاری‌ها بین زندانیان محبوس در بند زنان زندان اوین و خانواده‌هایشان توسط مقامات زندان ممنوع اعلام شده است. همچنین کلیه مرخصی‌های زندانیان این بند تا اطلاع ثانوی لغو شده است. بند زنان زندان اوین محل نگهداری زندانیان سیاسی است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با اشاره به صدور بخشنامه‌ جدیدی، کلیه مکاتبات و نامه نگاری میان زندانیان زن در بند نسوان زندان اوین و خانواده‌هایشان ممنوع اعلام شده است.
یک منبع نزدیک به خانواده‌های زندانی در بند زنان زندان اوین با اعلام این خبر در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “پیش از این، نامه‌ها از دو طرف خانواده‌ها و زندانی‌ها ابتدا به حفاظت می‌رفت و پس از بررسی و مطالعه کامل اگر مشکلی نداشت اجازه ارسال می‌گرفت. در این نامه ها نباید از کلمات رمزی، شرایط زندان و دیگر همبندیان چیزی نوشته می‌شد درغیر این‌صورت نامه عودت می‌خورد.”
این منبع مطلع در ادامه تاکید کرد: “در روزهای اخیر زندانیان و خانواده‌هایی که مبادرت به ارسال نامه کرده‌اند با اعلام ممنوعیت این اقدام توسط مسئولین زندان مواجه شده. دلیل آن بخش‌نامه جدیدی ذکر شده است هر چند زندانیان از محتوای این بخشنامه و دلیل صدور آن مطلع نیستند.”
منبع مطلع دیگری در گفتگو با هرانا اعلام کرد بنا به دلایل نامشخصی تمامی تقاضاهای مرخصی زندانیان بند نسوان که درحال طی مراحل اداری بود متوقف و اعلام شده تمامی مرخصی‌ها تا اطلاع ثانوی لغو شده است.
در بند زنان زندان اوین موسوم به بند نسوان که بسیاری از زندانیان آن مادرانی رنج کشیده هستند زندانیان دگراندیش زن نگهداری میشوند، این زندانیان برخلاف سایر بخشهای زندان اوین از امکان تماس تلفنی با خارج زندان محروم هستند، ملاقات‌های آنها محدود است و مشکلات محیطی بسیاری در این محل به چشم می‌خورد.
پیش‌تر هرانا در گزارشی مشروح شرایط این بند و اسامی ۲۵ زن زندانی سیاسی – امنیتی در این زندان را منتشر کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر