۱۳۹۵ خرداد ۸, شنبه

نشستن جنتی بر کرسی ریاست خبرگان نشانه چیست ؟؟

شهاب جم
بر خلاف انتظار عامه مردم و نیز” اعتدالیون و اصلاح طلبان ” أقای احمد جنتی با ۵١ رای به ریاست مجلس خبرگان رژیم رسید . جدا از تحلیل های ناهمگونی که در این یکی دو روزه از جانب گروه هاشمی رفسنجانی و روحانی و اصلاح طلبان منتشر شده است به نظر میرسد این اتفاق حامل نشانه ها و پیامهایی است که از اهمیت زیادی برخوردار بوده ومیتواند مورد توجه واقع شود از جمله :
١- با حضور نامزد های بالقوه ای چون آقایان مؤمن ، موحدی کرمانی و نامزد هایی چون أمینی و شاهرودی نامزدی و رای آوری شخصی چون جنتی که به نظر نمیرسد از عهده أداره جلسات هم برأید اگرچه در نگاه اول تعجب آور است اما کاملا” گویاست ! این تعداد رای به او نشانگر نفوذ باندسپاهی، أمنیتی حامی مجتبی خامنه ای بر اعضای حاضر در خبرگان است و جنتی بهترین گزینه برای آنان است چرا که او از همراهان این باند در کودتای ١٣٨٨ و سرکوب مردم ومجری خواست و همسو با آنهاست .به اینصورت “مجتبی” یک گام به جانشینی پدر و تحقق “ولایت مطلقه موروثی ” نزدیکتر شد .
۲- این رای باردیگرنشان داد که تصمیم سأزی برای مجلس خبرگان نه توسط أعضا و درون این مجلس که در بیرون ان صورت میگیرد و نقش اعضای خبرگان تنها تأمین پوشش بظاهر قانونی آن است ،درست همانند انتخاب خامنه ای به رهبری نظام .
٣- یکبار دیگر برمردمی که تغییر را درون صندوقهای رای این نظام جست جو میکنند آشکار شد که در نظام ولایت فقیه نظر “رهبر” و أیادی او بر رای أکثریت مردم أرجح است و حتی اگر مردم به کسی رای نداده باشند و وزیر کشور دولتیکه خود را دولت” تدبیر و امید”نام نهاده و در عمل دولت ناتوانی و نا امیدی است و به حرف درمانی مشغول ، بنا به نظر رهبر اورا بعنوان اخرین نفر وارد مجلس خبرگان کرده باشد با تاکید بر بی ارزش شمردن رای و نظر مردم به نحوی کاملا” واضح همان شخص را به ریاست می نشانند و آشکارا رای مردم را به “هیچ” میگیرند !
۴-با ریاست جنتی بر مجلس خبرگان نظام روشن شد که کورسوی أمیدی که مردم به تغییر توازن قوا درون خبرگان داشتند سرابی بیش نبوده و تغییر و “اصلاح”نظام از درون با این اوضاع و احوال دور از دسترس و به نظرناممکن است . به این ترتیب راه نجات را بیرون از این نظام و ” بازی های اصلاح طلبان ” باید جست .
۵ خرداد ۹۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر