۱۳۹۹ تیر ۱۰, سه‌شنبه

Mohammad Ali Kamfiroozi, Lawyer
محمدعلی کامفیروزی وکیل دادگستری در ایران، از محکومیت خود به دوسال حبس تعلیقی به دلیل دو جمله انتقاد از رهبر جمهوری اسلامی خبر داد.
محمدعلی کامفیروزی روز دوشنبه ۹ تیر در یک رشته پیامی توئیتری نوشت که به دلیل سخنانی که در سخنرانی روز دانشجو دو سال پیش در دانشگاه شیراز با شکایت اطلاعات سپاه فجر شیراز به دادگاه احضار شد و دادگاه سرانجام او را محکوم کرد.
آقای کامفیروزی توضیح داد که به دلیل اینکه در سخنرانی خود گفته بود عملکرد رهبری هم عملکرد قابل انتقادی است در دفاع از حقوق و آزادیهای شهروندان و اگر رهبری از نقض حقوق شهروندی خبر ندارد جای تاسف دارد و اگر خبر دارد صد برابر جای تاسف دارد، شعبه یک دادگاه انقلاب شیراز او را متهم به توهین به رهبر جمهوری اسلامی و محکوم به دو سال حبس تعلیقی و ۶۰ بار سفر به شیراز طی پنج سال کرده است.
به گفته این وکیل دادگستری، سازمان اطلاعات سپاه در سالهای اخیر چندین شکایت بر پایه اتهامات بی اساس علیه او مطرح کرده که سرانجام در مورد سخنرانی در شیراز حکمی علیه او صادر شده است.
این اولین بار نیست که یکی از وکلای دادگستری با احکام زندان روبرو می‌شود،‌ پیش از این نیز برخی از وکلای دادگستری از جمله،‌ نسرین ستوده، امیر سالار داودی، پیام درفشان، سهیلا حجاب و علی مجتهد زاده توسط نهادهای امنیتی بازداشت و برخی از آنها توسط دادگاه انقلاب به احکام بلند مدت زندان محکوم شده‌اند.
در یک سال گذشته چندین فعال مدنی و سیاسی در داخل ایران تنها به دلیل امضای نامه ای که خواستار استعفای آیت الله خامنه ای از رهبری جمهوری اسلامی شده اند، تهدید، احضار و بازداشت محکوم شده اند.  
وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که رژیم ایران در سال‌های اخیر هزاران معترض، فعال مدنی، نمایندگان کارگران، و سایر اصناف را بازداشت کرده است
سازمان عفو بین الملل در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر اعلام کرده است که مقامات جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۹ «حق آزادی بیان، تشکل و تجمع» مردم ایران را «به شدت » سرکوب کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر