۱۳۹۵ خرداد ۳۰, یکشنبه

هشت میلیون تومان جریمه برای سیصد هزار میلیارد تومان اختلاس ! امامی کاشانی، رهبر تنها کسی است که انقلاب را براستی درک کرده است!
این پولها از کجا سر در می آورند ؟

خبرنامه گویا - سام میزراهی٬ یکی از بهترین و شناخته شده ترین سازندگان مسکن در کانادا، در حال ساختن دو مجتمع مسکونی لوکس در مرکز شهر تورنتو بود که تماسی تلفنی دریافت کرد. تماس از طرف کسی بود که از او درخواست میلیون‌ها پول کرده بود و تهدید کرده بود که خانه‌اش را می‌سوزاند و آبروی او را می‌برد.
شخصی که در آن طرف تماس تلفنی بود کسی نیست جز محمودرضا خاوری: مدیر سابق بانک ملی که پس از افشای اختلاس سه هزار میلیارد تومانی به کانادا گریخت. او همچنین پدر شریک تجاری میرزاهی و یکی از منابع اصلی سرمایه شرکت او است.
اینکه بین این دو چه اتفاقی افتاده که باعث شده یک فراری دیپلماتیک که الان موضع بحث بین ایران و کانادست یکی از ثروتمندترین و شناخته شده ترین ساختمان سازان کانادا را این چنین تهدید کند مشخص نیست. این مسئله هنوز در دادگاه در حال بررسی است.
مسئله اصلی در این پرونده دادگاه همکاری بین میزراهی و خشایارخاوری، فرزند محمودرضا، در تامین بودجه و ساخت دو مجتمعی مسکونی لوکس در منطقه یورکویل تونتو است. این پرونده چگونگی همکاری آنها و دلیل اختلاف‌شان را توضیح می‌دهد.

در اسناد دادگاه، خشایار خاوری مدعی شده‌است که ادعای میزراهی مبنی بر دریافت تماس تهدید دروغ است. او پدرش را فردی آرام توصیف می‌کند که هیچگاه کسی را چنین تهدیدی نمی‌کند. خشایار خاوری کسی است که شکایت اصلی را مطرح کرده‌است. او مدعی است که میزراهی سوء مدیریت داشته و منابع مالی را هدر داده‌است. او درخواست ۱۰۵ میلیون دلار خسارت دارد. همچنین او می‌گوید این تنها همکاری این دو نیست.

این دو اولین بار شش سال پیش با هم ملاقات کرده بودند. خانواده خاوری میزراهی را استخدام کرده بودند که در املاک‌شان تغییراتی ایجاد کند. میزراهی مانند خاوری‌ها اهل ایران است. او به همراه خانواده‌اش دو سال پیش از انقلاب به کانادا مهاجرت کرده‌است. او هیچگاه تحصیلات بیشتر از دبیرستان نداشته‌است.

خاوری‌ها قصد سرمایه‌گذاری در بازار مسکن داشتند و میزراهی و شرکتش قصد ساخت مسکن. بین آن دو معامله‌ای برقرار می‌شود مبنی بر اینکه میزراهی با سرمایه خاوری‌ها ساخت و ساز انجام دهد و سود به صورت پنجاه پنجاه توزیع شود. خاوری‌ها حداقل ۱۴/۲ میلیون دلار صرف این همکاری کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر