۱۳۹۵ تیر ۲, چهارشنبه

اعتراضات مسالمت آمیز « حق مردم » است


احمد خاتمی

ماجرای سلب تابعیت از روحانی شیعه ناراضی بحرینی باعث شده که مقامات جمهوری اسلامی برای نخستین به «اعترافات جالبی» در خصوص «حق مردم» دست بزنند، اعترافاتی که گویای این مفهوم است؛ این افراد آن‌جا که منافع‌شان ایجاب می‌کند «می‌فهمند» و جایی که منافع‌شان در خطر است «از فهمیدن عاجز می‌مانند» یا «خود را به «نفهمیدن» می‌زنند.

به گزارش «سحام»، سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و گو فارس، اظهار داشت: جنایت اخیر دولت آ‌ل‌خلیفه در مورد سلب تابعیت جناب آیت‌الله شیخ عیسی قاسم صرف‌نظر از آنکه کار دیکتاتورمنشانه‌ای است به زیان این دولت جبار هم است.

امام جمعه موقت تهران افزود: این آیت‌الله حاج‌ شیخ عیسی قاسم بود که انقلابیون را کنترل می‌کرد تا رو به قیام مسلحانه نیاورند و تظاهرات و تجمعات بحرینی‌ها علی‌رغم تمام وحشی‌گری‌های دولت بحرین تماما مسالمت‌آمیز بوده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در همین راستا خاطرنشان کرد: هیچ نشنیده‌ایم حتی یک شیشه در تظاهرات مردم بحرین شکسته شده باشد و این یعنی تظاهرات مسالمت‌آمیز که در تمام دنیا به عنوان یک حق، پذیرفته شده است.

احمد خاتمی در خاتمه ادعا کرد: سخن این است که با این کار دولت بحرین یک قدم به سقوط نزدیک شده است و به نظر می‌رسد دولت بحرین با این رفتارهای وحشیانه که با معترضان دارد «راه شاه ایران محمدرضا پهلوی را دنبال می‌کند» و همان که سرنوشت آن شاه خائن بود سرنوشت این خیانتکاران نیز خواهد شد!

سخنان احمد خاتمی در حالی بیان شده که در تظاهرات میلیونی مردم در خردادماه سال ۱۳۸۸، حتی یک شیشه هم در تهران نشکست و نیروهای امنیتی و بسیجی با شلیک گلوله به مردم، این تجمعات را به خشونت کشیده و شمار بسیار زیادی از مردم را به خاک و خون کشیدند. بنا بر فیلم‌های معتبر و متعدد در شبکه‌های اجتماعی، این ماموران امنیتی و نیروهای پلیس و بسیج بودند که با باتوم و میله‌های چوبی و فلزی اقدام به تخریب اموال عمومی و شیشه‌های منازل و اتومبیل‌ها کردند و تنها دقایقی پس از این تخریب‌ها، دوربین‌های صداوسیما آثار این اعمال وحشیانه را به مردم بی‌دفاع و بی‌سلاح نسبت داد! این در حالی بود که اصل ۲۷ قانون اساسی تصریح به برگزاری راهپیمایی مسالمت آمیز بدون حمل سلاح دارد، امری که در سال ۱۳۸۸ باعث وحشت رهبر ایران شد و تظاهرات مسالمت آمیز مردم را به خشونت کشاندند.

به باور بسیاری از کارشناسان، نوع برخورد جمهوری اسلامی با معترضین و مردم بسیار سخت‌تر و شخن‌تر از نوع برخورد «محمدرضا پهلوی» آخرین پادشاه ایران بوده است. این مهم در سخنان بسیاری از زندانیان سیاسی و مردم آسیب دیده به کرات دیده شده است.

جا دارد از احمد خاتمی سوال کنیم اگر تظاهرات مسالمت‌آمیز حق مردم است، چرا تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم در اعتراض به دزدیده شدن رأیشان را فتنه خواندید و با دستور و بغض، نسبت به سرکوب مردم بی‌سلاح در سال ۸۸ اقدام کردید؟ مگر این‌که تهران و ایران را جزو دنیا حساب نکرده باشید!



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر