۱۳۹۴ آبان ۶, چهارشنبه

روایت ناتمام غرویان ازاطاق تفتیش عقاید زیرزمین موسسه مصباح





                          محسن غرویان


انتخاب نوشت: آیت الله محسن غرویان در واکنش به برخی گزارش های منتشر شده در سایت های نزدیک به حلقه پرتو و آیت الله مصباح گفت: اگر لازم بدانم پرده از تهدیداتی که این گروه علیه من انجام دادند، برمی دارم.
غرویان در گفتگو با «انتخاب» اظهار داشت: تحلیلی که این سایت ها منتشر کرده اند، پیرو مصاحبه اجباری از بنده در سال ٨٣ بود که در نشریه پرتو منتشر شد.
وی افزود: مصاحبه ای که در آن سال از بنده گرفته شد، تحت فشار تهدید های مهندسی شده ای بود که نسبت به من روا گردید و بدیهی است که در آن مصاحبه حقایق عنوان نگردیده است، لذا اگر بخواهم واقعیت پشت پرده آن توبه نامه را بیان کنم حرف ها و افشاگری های زیادی برای گفتن دارم و هویت خیلی از آن افراد و دست اندرکارانی که در آن زیر زمین تفتیش عقاید در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم حرف های بسیار خلاف قانون و شرع می زدند را افشا می کنم.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: این افراد باید محاکمه شوند، لذا بنده به خاطر ملاحظاتی که در آن زمان داشتم و الان هم تا حدی دارم همه زوایای آن مصاحبه اجباری و زیر فشار تهدید را بیان نکرده و نمی کنم.
وی اضافه کرد: اما اکنون صرفا از باب روشنگری برای خوانندگان و ثبت در تاریخ، زوایایی از آن ماجرا را بیان می کنم.
استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اینها باید بدانند که من ریز آن اتفاقات را هنوز افشا نکردم ولی اگر لازم باشد حرفها و الفاظ رکیک و تهدید های مجموعه پرتو به من را به جهت روشنگری ملت ایران افشا خواهم کرد.
غرویان با بیان آنکه ماجرای زیرزمین تفتیش عقاید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی اسفناک است، گفت: این افراد توبه نامه اجباری و تحمیلی از جانب بنده را تنظیم کرده و منتشر کردند.
استاد حوزه و دانشگاه در تشریح اتاق تفتیش عقاید در موسسه مصباح یزدی گفت: در زیر زمین موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، اتاقی بود که روی آن نوشته شده بود؛ ورود مطلقا ممنوع.
وی افزود: این اتاق کاملا به اتاق هایی که ساواک در آن اقدام با بازجویی می کرد شباهت داشت. در این اتاق به هر فردی از اساتید و طلاب که مانند آنان فکر نمی کرد، فحاشی می شد و الفاظ رکیک به آن ها نسبت داده می شد. تمامی این مسائل در زمان دولت آقای احمدی نژاد صورت می گرفت.
غرویان در ادامه در تشریح این تهدیدات اظهار داشت: این آقایان می گفتند به قصد لطمه زدن به آبروی بنده، با همسر بنده تماس می گیرند و به دروغ عنوان می کنند که بنده با خانم اجنبیه ای ارتباط داشته ام و یا تهدید به آتش زدن ماشین و یا بی احترامی به لباس و عمامه من و بی آبرو کردن بنده در مقابل مدرسه فیضه می کردند. همه این تهدیدات بدین منظور انجام می شد که من دست از مواضع سیاسی و فکری خود بردارم.

وی در توضیح هویت تهدید کنندگان گفت: این تهدید ها از طرف حلقه پرتو صورت می گرفت و کاملا مشخص بود که با حمایت هایی که می شدند می توانند این تهدیدات را عملی کنند.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر