۱۳۹۴ آبان ۵, سه‌شنبه

حسین زمان, آقای وزیر! دروغ است ، همکارانتان به من گفته اند که اجازه کار ندارم


                                  حسین زمان


این نامه در پاسخ به اظهارات  چندی پیش آقای وزیر ارشاد که گفته بود که هیچ هنرمندی در ایران از فعالیت هنری ممنوع نیست ، تنظیم شده است. 

کلمه – گروه خبر: حسین زمان، هنرمند متعهد مردمی در نامه ای به وزیر ارشاد با اشاره به سخنان سخنگوی وزارت ارشاد مبنی بر اینکه خواننده ممنوع الکار نداریم، تصریح کرده است که طی ۱۲ سال گذشته از کار کردن ممنوع بوده است.
هنرمند سبز کشورمان در این نامه هشدار داده است: بهتر است وزارت ارشاد بجای دروغ و سفسطه و زدن حرف‌های چند پهلو با شجاعت و بپاس احترام به مردم اعلام نماید در این زمینه و برخی زمینه‌های دیگر از خود اختیاری ندارد و از جای دیگر دستور می‌گیرد به این ترتیب مردم بیشتر باورتان خواهند کرد. دولت گذشته با دروغ‌پردازی و مردم فریبی جز ننگ و فضاحت حاصلی نداشت خوب است از گذشته درس بگیرید.
این هنرمند مستقل کشورمان طی دو سال گذشته نیز دو نامه ی دیگر به وزیر ارشاد نوشته بود که پاسخی دریافت نکرده است.


به گزارش کلمه، حسین زمان سال هاست ممنوع الکار است، اما او با انتشار ترانه های خود در فضای مجازی صدای خود را به گوش مخاطبان خود می رساند. محدودیت برای حسین زمان تنها به ممنوع الکاری یا ممنوعیت پخش صدایش از صدا و سیما خلاصه نشده و او از دو سال گذشته از ادامه تدریس در دانشگاه نیز باز ماند و از کار برکنار شد.
حسین زمان که مهندسی کارشناسی ارشد در رشته مخابرات دارد، طی ده سال گذشته به عنوان معاون طرح و برنامه و نیز عضو هیأت علمی پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف به فعالیت‌های اجرایی و تدریس در جزیره کیش مشغول بوده است.
این هنرمند مردمی، پس از پایان تحصیلاتش بیش از سی سال است که به تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و نیز پژوهش در زمینه‌های الکترونیک، مخابرات و رایانه پرداخته است.
حسین زمان که چند روز پس از انتخابات سال ۸۸ در جریان سرکوب های آن روزها به دلیل حمایت از میرحسین موسوی تحت بازجویی قرار گرفت، معتقد است اگر کسی به بهانه اینکه سیاست چیز بدی است و باید از آن گریزان بود و نباید به آن آلوده شد خود را از عرصه مبارزه منفک کند و گوشه امن اختیار کند، خطر نکند و پشت پرده مخفی شود تا از هر گزندی در امان باشد جز خیانت به خلق خدا مرتکب نشده است.
متن نامه حسین زمان به وزیر ارشاد که در صفحه فیس بوک او منتشر شده به شرح زیر است:
آقای جنتی، وزیر محترم ارشاد
سخنگوی آن وزارتخانه در نشست خبری دوشنبه چهارم آبانماه ۹۴ اظهار کرده‌اند: «اصولاً خواننده ممنوع‌الکار داخل کشور نداریم.» قطعا نامبرده بعنوان سخنگو نظرات شما را بیان می‌نماید و لذا لازم است برای بار چندم متذکر شوم بنده از خوانندگانی هستم که سالهاست مجوز اجرای صحنه‌ای و تولید اثر هنری ندارم و در دو دولت گذشته و نیز در دوسالی که از عمر دولت تدبیر و امید و وزارت حضرتعالی می‌گذرد چندین نوبت به وزارت ارشاد مراجعه کرده‌ام و پاسخ درخواست اجرای فعالیت به من این بوده که به دلیل نامه‌هایی که از بالا به وزارتخانه ابلاغ شده شما اجازه کار ندارید و تا اطلاع ثانوی ممنوع الکار هستید.
هم معاون هنری شما، آقای مرادخانی و هم مدیر کل سابق دفتر موسیقی معاونت هنری، آقای ارجمند بطور شفاهی این مورد را به من اعلام نموده‌اند و البته هنوز مخفی کاری می‌کنند و رسما نمی‌گویند این بالا و نامه‌های صادره از آن بالا متعلق به کجاست. بنابر این ادعای سخنگوی شما حداقل در مورد من کذب محض است.
آقای نوش آبادی فرموده‌اند: «بر اساس ضوابط و قوانینی که ابلاغ شده هر گونه همکاری با شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی خارج از کشور ممنوع است و هنرمندانی که با آگاهی کامل با شبکه‌های خارجی به ویژه شبکه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌هایی داشته باشند به طور حتم با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد»
شروع ممنوع الکاری من به حدود دوازده سال پیش برمی گردد که هنوز امکان استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای نبود و اصولا کانال های فعال امروزی وجود نداشت و از طرفی در تمام این مدت بر خلاف گفته سخنگوی شما هیچ تذکری ارائه نشده و بنابر این ممانعت از فعالیت‌های من هیچ ربطی به پخش آثارم از شبکه‌های ماهواره‌ای ندارد و قطعا یک تسویه حساب سیاسی است.
بهتر است وزارت ارشاد بجای دروغ و سفسطه و زدن حرف‌های چند پهلو با شجاعت و بپاس احترام به مردم اعلام نماید در این زمینه و برخی زمینه‌های دیگر از خود اختیاری ندارد و از جای دیگر دستور می‌گیرد به این ترتیب مردم بیشتر باورتان خواهند کرد.
دولت گذشته با دروغ‌پردازی و مردم فریبی جز ننگ و فضاحت حاصلی نداشت خوب است از گذشته درس بگیرید. البته اینکه هرگونه همکاری با شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی خارج از کشور چرا ممنوع است و با استناد با کدام قانون هنرمندان را از حضور در عرصه‌های جهانی منع می‌کنید خود موضوع دیگری است که باید جوابگو باشید. قرار نیست همه صدا‌ها از بلند گوهای دولتی داخلی به گوش مردم برسد و کسی حق ندارد این محدودیت را برای هنرمندان اعمال نماید.

حسین زمان

چهارم آبانماه ۹۴


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر