۱۳۹۴ مهر ۲۸, سه‌شنبه

مدل لبا س و آرایش زنان ومردان برای امام حسین !




              کارناوال شادی امام حسینی


نور چهل چراغ ها و هیات های عزاداری، شب های پایتخت را آنقدر روشن کرده که چهره های آرایش کرده و موهای شنیون شده دختران بیش از گذشته دیده می شود.
لب های قرمز شده، موهای بلوند شده و شال و روسری های کوتاه به همراه ساپورت هایی که بعضا حتی روی آنها یا حسین نوشته شده است، شناسنامه شب های محرم امسال است. در واقع می توان گفت، دیگر آن زمان ها گذشته که به احترام عزای حسینی آرایشگاه های زنانه و مردانه تعطیل می شد چرا که مشتریی نداشتند.

مینای 30 ساله  که در یک آرایشکاه درجه یک زنانه در غرب تهران کار می کند درباره مشتری های خاصش به "شفاف نیوز" می گوید: ما در ایام محرم شیفت ویژه داریم و آرایش مو با شال و حتی بستن شال و روسری را هم برای مشتریان انجام می دهیم.
آرایش صورت و شنیون مو نیز در این ایام مشتری فراوان دارد و دختران جوان از ما می خواهند صورتشان را به سبک مناسب شب آرایش کنیم و حتی رنگ موهای روشن که در شب بهتر دیده می شوند، مد می شود و متقاضی دارد!
کار و بار آرایشگاه ها در ایام محرم سکه شده است. زنان و دختران جوان به آرایشگاه می آیند تا برای دنبال دسته رفتن به گفته خودشان خوشتیپ باشند. مد ایام محرم بسیار باب شده است.
 مادر من سال های سال آرایشگر بود. او هم می گوید که حدود 30 سال پیش همه آرایشگاه های زنانه بسته بود و مردم حتی ابرو هم تمیز نمی کردند اما حالا اوضاع تغییر کرده است. وقتی مشتری داریم کار می کنیم!

سیما 40 سال دارد. او نیز از رونق فروش لباس هایش برای ایام محرم می گوید: من هنرمندم و طرح ها و نوشته های نستعلیق ایرانی را روی مانتوها و شال ها کار می کنم. از 2 هفته پیش از محرم سفارش ها برای طرح زدن روی مانتوها و شال های مشکی آغاز شد و دختران جوان و حتی پسران برای نوشتن یا حسین، یا اباالفضل و حتی نوشتن بخشی از نوحه های معروف مانند "باز این چه شورش است" روی مانتو، تی شرت  شال به من مراجعه می کنند.
 برای یک طرح کامل مانتو از 200 هزار تومان به بالا نرخ تعیین شده است و برای کار کامل روی شال ها و تی شرت ها از 100 هزار تومان نرخ تعیین شده است. برای کار جزئی هم از 50 هزار تومان به بالا نرخ داریم.
حسین 27 ساله، آرایشگر جوانی است که در مرکز تهران کار می کند. او  هم درباره ایام محرم و مشتری های خاصش به شفاف می گوید: در ایام محرم، مصرف چسب مو در آرایشگاه های مردانه به اوج خود رسیده. جوان ها از ما می خواهند موهایشان را طوری درست کنیم که در طول عزاداری تکان نخورد. آرایش مو با خاک نیز در این ایام رواج دارد که ما از خاک تمیز رس! برای آن استفاده می کنیم.
 به تازگی نیز خط انداختن روی سر و طرح دادن و حتی نوشتن نام حسین و ابوالفضل و ... روی سر که از طریق شابلون صورت می گیرد نیز باب شده است. طرح دادن به ابروها نیز در این ایام بازار داغی دارد! ما حتی در این ایام روی مدل های بستن شال گردن و چفیه نیز کار می کنیم و برای آن هم متقاضی داریم !
خیابان های پایتخت در ایام محرم به مهمانی خیابانی شبیه است تا عزاداری؟ فرهنگ عزای حسینی از یادها می رود؟



                                                           دلم با توهماهنگه
پیک نت 28 مهر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر