۱۳۹۴ آبان ۸, جمعه

بازگشت به جامعه جهانی ای که اوباما از ایران می خواهد، یعنی آرامش و لذت و رفاه و پول




                           علم الهدی


امام جمعه مشهد با اشاره به این‌که استحاله جمهوری اسلامی، استحاله اسلام است، گفت:آمریکا امروز به دنبال استحاله انقلاب و اسلام در مملکت ما است؛ این ادعای بنده و شعار نیست، این منطق خود اینهاست، اینها حرفش را می‌زنند که نقطه نهایی مطلوب آنها استحاله اسلام است.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اینکه آخوند خامنه ای به مسئله نفوذ دشمن اشاره کرده‌اند خاطرنشان کرد: نتیجه این مسئله استحاله اسلام است در دو جهت؛ از سویی می‌خواهد چهره این نظام را در دنیا دچار استحاله کند زیرا ایران الگوی مقاومت و استکبارستیزی و پیروزی خون بر شمشیر در دنیا ایران است.



علم الهدی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال ناامید کردن دنیا از الگو بودن ایران است خاطرنشان کرد: مشکل آمریکا در دنیا این است که تفکر استکبارستیزی فلج نشده است و از سوی دیگر آمریکا می‌خواهد باورهای اسلامی از میان برود و مسئله ایثار و فداکاری و مقابله با دشمن و ولایت گرایی مطرح نباشد و دو قطب ایجاد شود یکی قطب رفاه طلبی و توسعه خواهی و مردم روی دنده توسعه بیفتند.

وی گفت: اوباما از روز نخستی که مذاکره شروع شد تکیه کلامش یکی بود و گفت ما ایران را راستی آزمایی می‌کنیم تا تغییر رفتار نظام جمهوری و بازگشت به جامعه جهانی انجام شود. تغییر رفتار چیست؟ یعنی دیگر استکبارستیزی وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: بازگشت به جامعه جهانی یعنی چه؟ در این جامعه چه چیزی معمول است؟ آرامش و لذت و رفاه و پول؛ یعنی ایران به سمت این موارد برود. آیا می‌شود ایران به این دو اصل بازگردد؟

وی گفت: رهبری فرمودند مبارزه با استکبار نباشد ما تابع قرآن نیستیم؛ بنابراین مرگ بر آمریکا ما باید خیلی کوبنده تر باشد. باید استکبارستیزی ما و دشمنی ما با آمریکا چندبرابر شود. 13 آبان روز مبارزه با استکبار است و باید نشان دهیم دشمنی با آمریکا بیشتر از هرزمانی است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه 13 آبان امسال متفاوت است گفت: امسال 13 آبان باید مثل 22 بهمن شود و مردم بیایند و آمریکا را از استحاله دین نابود کنند.



هفتاد در صد مردم جامعه نمی توانند زندگی اشان را تامین کنند




                اسداله عسگراولادی


اسدالله عسگراولادي كه چند وقت پيش با گفتن اين جمله جنجالي كه ممكن است در ايران قحطي شود نگاه‌ها را به خود جلب كرده بود، در یک گفت‌وگو حرف‌هاي تازه‌اي زده است كه كمتر كسي مي‌تواند اين حرف‌ها را فاش بگويد.

او در گفت‌وگو با يك نشريه تخصصي ضمن دفاع تمام قد از سرمايه‌ گذاران رژيم گذشته كه اموال آنها مصادره شده است، گفت: «كشور نياز به سرمايه‌ گذار دارد، چون در كشور ۷۰ درصد جامعه نمي‌توانند زندگي‌شان را تامين كنند...كشور بايد تصميم خود را بگيرد، اينكه مي‌خواهد دور خودش بچرخد و فقر را بيشتر كند يا مي‌خواهد با دنيا آشتي كند .»


عسگراولادي درگفت‌وگويش با نشريه "پيام صنعتگر" دفاع جانانه‌اي از سرمايه‌ گذاران رژيم گذشته مثل حاج برخوردار، ايرواني و مقدم كرد كه در ادامه مي‌خوانيد.



وی گفت: دوطيف سرمايه‌دار و سرمايه‌گذار با هم فرق دارند و بايد اين دو طيف را جداگانه از هم دانست. سرمایه گذارانی امثال ايرواني‌ها قابل دفاع هستند و جامعه از اينكه اين فرد در سال‌هاي پس از انقلاب مورد غضب قرار گرفت و طرد شد، پشيمان است. يا آنكه حاج برخوردار كه از فعالان اقتصادي و سرمايه‌گذاران سالم آن دوران بود، عملكردش قابل دفاع است. او ۵۳ كارخانه و واحد صنعتي و توليدي داشت. من با هاشم برخوردار برادر كوچك حاج محمدتقي در سال‌هاي دور همسايه بودم. خانواده بزرگي بودند به ياد دارم كه حاج محمدتقي برخوردار، يك تكه نان و پنير پر شال كمر خود مي‌بست و از منزلش كه در آن زمان در منطقه زعفرانيه بود راه مي‌افتاد و تا حوالي ونك كه محل كسب و كارش بود پياده مي‌رفت و همانجا نيز صبحانه مختصري كه به همراه داشت مي‌خورد. اين مرد، در زمان خود ۵۳ كارخانه را احداث كرده بود كه در سال‌هاي اوليه انقلاب، دولت بخش عمده‌اي از آن را تصاحب كرد در حالي كه امروز دولتمردان ما از اين‌گونه اتفاقات به نيكي ياد نمي‌كنند و اظهار پشيماني نيز مي‌كنند.

به ياد دارم كه در سال‌هاي جواني، نزد حاج ميرزا عبدالله مقدم كه كارخانه‌داري قابل دفاع بود، براي كار مي‌رفتم. ايشان كارخانه‌اي در نظرآباد راه‌اندازي كرده بود كه آقاي علينقي خاموشي كارمند وي بود و ماهيانه ۵۰ هزار تومان حقوق از ايشان مي‌گرفت آن زمان من ۱۷ يا ۱۸ سال بيشتر نداشتم و براي انجام برخي كارها به دفتر حاج‌آقا مقدم مي‌رفتم و نزديك به يك تا دو ساعت فقط در دفتر ايشان مي‌نشستم و تلفن‌هاي ايشان را گوش مي‌دادم، چون مي‌ خواستم كسب و كار را از اين مرد فرابگيرم. اينگونه افراد براي ما در زمره سرمايه‌گذار سالم، قابل دفاع هستند.

جامعه ما به سرمايه‌گذار نياز دارد. به سرمايه‌دار نيازي ندارد. سرمايه‌دار كساني هستند كه ميلياردها تومان اوراق قرضه و زمين خريداري مي‌كنند و در جهت منافع شخصي خود به كار مي‌گيرند اين سرمايه‌داري است. مملكت ما به سرمايه‌دار نيازي ندارد چون جو جامعه اجازه نمي‌دهد و مردم به شدت از اين وضعيت پريشان هستند.

سرمايه‌گذاري اشتغال ايجاد مي‌كند، يعني واحد توليدي و كارخانه راه‌اندازي مي‌كند. اين سرمايه‌گذاري است. جامعه چرا محمد رحيم ايرواني را دوست دارد، براي آنكه او كارخانه كفش ملي را راه‌اندازي كرد و نزديك به ۱۰ هزار نفر را براي كار به خدمت گرفت. همين آقاي ايرواني هيچ گونه زميني براي منفعت و سود اقتصادي نداشت و حتي دارايي خود را در بانك سپرده‌گذاري نمي‌كرد و هر چه داشت براي توليد و صنعت به كار مي‌گرفت. ميان سرمايه‌گذاري و سرمايه‌داري، ميان صراف و نزول‌خوار و زمين‌خوار با كسي كه مي‌آيد اشتغال ايجاد مي‌كند، بايد فرق قائل شد. 






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر