۱۴۰۳ اردیبهشت ۲, یکشنبه

 ای کسانی که ایمان آوردید، ترانه جوانبخت

Taraneh_Javanbakht.jpgwww.javanbakht.net

ای کسانی که ایمان آوردید به چه چیزهایی ایمان آوردید؟ چه کسانی را ستایش کردید؟ چه کارهایی در حق خودتان و دیگران کردید؟ چه راه‌هایی را انتخاب کردید و با این انتخاب‌ها از کجا به کجا رسیدید؟

شما به ابوبکر بغدادی و محمد اموازی از قرن‌های گذشته ایمان آوردید که برای عقیده دیگران سر از تنشان جدا می‌کردند و آنها را قتل و غارت می‌کردند.

به کسانی ایمان آوردید که به اسم خدا قرن‌ها خون ریختند و حقوق انسان‌ها را با کشتار و اجحاف و برده‌داری پایمال کردند. شما به کسانی ایمان آوردید که از خدا و انسانیت هیچ باقی نگذاشتند و این همان روشی است که تاریخ نشان داده جز تباهی برای بشر ندارد. شما به کارهایی ایمان آوردید که با انسانیت سنخیت ندارد. از تفخیذ و کودک‌همسری تا تعدی و شکنجه و تجاوز جنسی به نوزادان و کودکان و زنان و مردان کارهایی است که در همه این سال‌ها به اسم خدا و دین کردید. به کجا رسیدید جز این که حیوانیت را در خودتان پرورش دادید؟

ای مردم ایران! بسیاری از شما در همه این سال‌ها در حق فرزندانتان جنایت‌ها کردید. شما با باورها و خرافه‌های نادرستتان به حقوق آنها تجاز کردید. با پیروی از کسانی که جز جنایت و تباهی برایتان نیاورده‌اند از نوزادان و کودکانتان بهره‌کشی جنسی کردید. تفخیذ و کودک‌همسری که در کشورهای متمدن جرم و جنایت است در فکر شما جایز بوده است وگرنه پیرو کسانی که به این روش زندگی کردند و این روش را تبلیغ کردند نمی‌شدید. این است سرنوشتی که برای خودتان و نسل‌های بعد از خودتان رقم زده‌اید.

ای کسانی که ایمان آوردید از باورها و خرافه‌های نادرست دست بکشید و به انسانیت ایمان بیاورید. خدا در هیج زمان و مکان به هیچ فرد بشر اجازه نداد به حقوق دیگران تعدی کند. آنها که به حقوق دیگران تعدی کردند خداباور راستین نبودند بلکه کسانی بودند که با فریب دادن دیگران حکومت کردند. البته نیازی نیست که کسانی که خداباور نیستند به اجبار خداباور شوند. انسانیت یعنی این که عقاید خود را به دیگران تحمیل نکنیم و با اجبار زندگیشان را سیاه نکنیم. چه بسیار خداناباورانی که با نوآوری در حوزه‌های گوناگون به بشریت خدمت کردند و چه بسیار به ظاهر خداباورانی که زندگی افراد بشر را تباه کردند.

متاسفانه در دهه‌های اخیر به جای فکر کردن به پیشرفت در علوم و فنون، فلسفه، ادبیات و هنر هم و غم بسیاری از شما با کنجاوی‌های بی‌مورد درباره اندازه و رنگ لباس یکدیگر بوده است، این که چه کسی چه لباسی با چه اندازه و رنگی پوشیده است که اگر طبق سلیقه شما نبود به او بتازید و زندگی‌اش را تیره و تار کنید یا از زندگی ساقطش کنید. این ریاکاری است که با چنین روحیه‌ای خود را از نسل بزرگان علم، فلسفه، ادبیات و هنر مربوط به قرن‌های گذشته ایران بدانید اما به جای پیروی از آنان عمر خودتان را در چنین زندگی سخیفی تباه کنید.

ای مردم ایران! به انسانیت روبیاورید و از نادرستی‌ها دست بکشید. بسیاری از شما با باورها و خرافه‌های نادرست نه تنها انسانیت را زیر پا گذاشتید بلکه به فرزندان خودتان هم رحم نکردید چرا که در این سال‌ها کودکان و جوانان بسیاری در کشورمان به دلیل باورهای نادرست شما قربانی شدند و به قتل رسیدند یا نقص عضو شدند. شما به روشی زندگی کردید که کشورمان را که روزی مهد تمدن و فرهنگ بود به ورطه جنگ و نابودی کشاندید.

افکار و رفتارهای حکومت همیشه جدا از افکار و رفتارهای مردم نیست. وقتی مردمی حکومتی را با افکار و رفتارهای خودشان برپاکنند و به مرور زمان با دیدن نتایج اسف‌آوری که آن حکومت برایشان حاصل کرده خودشان را از آن جداکنند باید بتوانند حداقل به نسل‌های جوانتر از خودشان رحم کنند و با خودخواهی از آن‌ها نخواهند که دنباله‌رو آنها برای پیمودن راه‌های اشتباهی شوند که خودشان در گذشته آن راه‌ها را رفته‌اند.

ای مردم ایران! شما با سطحی‌بینی، ساده‌لوحی و باور کردن کسی که می‌گفت که هیچ حسی به ایران ندارد و اقتصاد مال خر است و جنگ نعمت است و ادامه دادن پیروی از راه همفکرانش چنین سرنوشتی را برای خودتان و هم‌وطنانتان به وجود آوردید و فرزندانتان را قربانی ندانم‌کاری‌های خودتان کردید.

شما پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها که حاصل ندانم‌کاری‌های چهل و پنج سال گذشته را در قتل و غارت خودتان و فرزندانتان دیده‌اید مسبب فجایعی هستید که به وجود آورده‌اید. شما که توان فکری نداشتید از کسانی که توان فکری نداشتند تبعیت کردید و کشور را به تباهی کشاندید و باعث شدید که آنهایی که توان فکری داشتند را به زندان‌ها بیندازند یا جانشان را بگیرند. امروز به جایی رسیده‌اید که توان جسمی ندارید که به نسل جوان برای رسیدن به آزادی و آبادی ایران کمک کنید. حداقل وبال فرزندانتان نباشید و با ادامه دادن افکار نادرستتان مانع از رسیدن آنها به آینده‌ای روشن برای ایران نشوید.

ای کسانی که ایمان آوردید ببینید که به چه کسانی ایمان آوردید. این را از کارهایی که کرده‌اید ببینید. تاریخ درباره ندانم‌کاری‌های شما به درستی قضاوت خواهد کرد. روزی خواهد رسید که ایرانیان از سراسر دنیا بتوانند دوباره به کشورمان برگردند و ایران آزاد و آباد برای هم‌زیستی داشته باشیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر