۱۴۰۳ فروردین ۱۶, پنجشنبه

 مهدی نصیری: 

نظام به هیچ وجه وارد منازعه قدرت سوز نمیشود

01_nsr.jpg

همه چیز در خدمت قدرت / در حاشیه روز جهانی قدس

بحکم همه چیز در خدمت قدرت، سخن از صبر راهبردی میگویند تا قدرتِ سراسر شهد و شکر برای فقیهان حکومتی و سرداران همه کاره اقتصاد و فرهنگ و سیاست، و آقازادگان دلال و کاسب و چپاولگرشان به بهای به خاک سیاه نشاندن دهها میلیون ایرانی حفظ شود همه ساله روز قدس نه برای کمک به فلسطینیان که برای تحکیم حاکمیت مطلقه فقیه که چتر حمایتش برسر فقیهان وسرداران و آقازاده های فوق الذکر است، برگزار میشود.

یکی از بدترین وجوه حکومتهای توتالیتر و مستبد، حرص و ولع به قدرت و حفظ و گسترش آن است. دموکراسی ها قادرند در برابر این قدرت طلبی حاکمان بایستند و بر اسب چموش قدرت طلبی آنان لگام بزنند.

حاکمیت نظام جمهوری اسلامی در چهل و چهار سال عمر خود نشان داده است که بشدت قدرتمدارست و رسما اعلام کرده حاضرست برای حفظ قدرت، امام زمانی را که مدعی نیابت از او و یا زمینه سازی برای ظهور و دادن پرچم انقلاب بدست اوست، قربانی کند و از میان بردارد!
این نظام هر امر مقدس و نامقدسی را برای بقای خود تا به امروز مصرف کرده و البته ثمره این بقا و تداوم برای مردم ایران چیزی جز فقر و عقب ماندگی و ویرانی و سرکوب و کشتار و شکنجه و زندانی کردن آزادیخواهان و دهها تباهی دیگر نبوده. از جمله اموری که دستاویز نظام برای حفظ قدرت قرار گرفته، زخم ناسور اسرائیل و فلسطین است که چند دهه مساله خاورمیانه و جهان بوده.

از آنجا که انگیزه اصلی از ورود به این منازعه تاریخی، قدرت طلبی و تحکیم قدرت در داخل کشور و منطقه بود، عقلانیت و خرد در مواجهه با مساله، به کناری نهاده شد و شعار وعربده کشی و شاخ و شانه کشیدن برای این و آن مبنای کار قرار گرفت و نتیجه آن هزینه کرد صدها میلیاردها دلار از ثروت مردم ایران و در نهایت تحکیم بیشتر قدرت اسرائیل تا جایی شد که اسرائیل هر وقت که اراده کند چنان ضرب شستی به ام القرای مقاومت نشان میدهد که حاکمیت جرأت واکنش و پاسخ بازدارنده و موثر نداشته و البته باز بحکم همه چیز در خدمت قدرت، سخن از صبر راهبردی میگویند تا قدرتِ سراسر شهد و شکر برای فقیهان حکومتی و سرداران همه کاره اقتصاد و فرهنگ و سیاست، و آقازادگان دلال و کاسب و چپاولگرشان به بهای به خاک سیاه نشاندن دهها میلیون ایرانی حفظ شود همه ساله روز قدس نه برای کمک به فلسطینیان که برای تحکیم حاکمیت مطلقه فقیه که چتر حمایتش برسر فقیهان وسرداران و آقازاده های فوق الذکر است، برگزار میشود.

شرکت در راهپیمایی روز قدس و هر گونه اجتماع حکومتی، نتیجه ای جز تحکیم قدرت نظام و تداوم فشار بیشتر بر جامعه و مردم ایران ندارد و از این نمد ممکن است برای سران و فرماندهان اغلب چاق و چله حماس و حزب الله، کلاهی دوخته شود اما آنچه عاید مردم فلسطین میشود، رنج و آوارگی بیشتر است.

در هر صورت نظام تصمیم بحفظ قدرت و بلکه به ارث گذاشتن آن دارد و به هیچ وجه وارد منازعه قدرت سوز نمیشود، هر چند نیاز دارد برای اقلیت سینه چاک ایدئولوژیک خود نمایش و ادا واطوار آزادی قدس ودفاع از آرمان فلسطین در بیاورد.
گویا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر