۱۴۰۳ فروردین ۱۴, سه‌شنبه

 "اتحاد علیه مهره های رژیم اسلامی ایران"

تجمعی علیه حضور سید حسین موسویان در دانشگاه پرینستون در جلوی این دانشگاه برگزار می کند. 




[لوس انجلس، ۱۴ فروردین ۱۴۰۳] - "اتحاد علیه مهره های رژیم اسلامی ایران" (AAIRIA) قرار است روز جمعه، ۲۶ اوریل (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)، از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۲:۳۰ بعد از ظهر در مقابل دانشگاه پرینستون تظاهراتی برگزار کند و خواستار برکناری سید حسین موسویان, سفیر رژیم در آلمان در دوران "قتل های زنجیره ای" شود. این کمپین FireMousavian# که توسط AAIRIA اغاز شده، بر درخواست عدالت و پاسخگویی در برابر همدستی موسویان در فعالیت های تروریستی تاکید دارد. 


سید حسین موسویان، یکی از چهره های مرتبط با سرویس اطلاعاتی ایران و دیپلمات سابق، متهم به مشارکت در جنایات شنیع در سراسر اروپا، به ویژه در ارتباط با جنایات علیه اعضای اپوزیسیون ایران است. این اتهامات با شهادت ابوالقاسم مصباحی (شاهد C)، یکی از بنیانگذاران سرویس مخفی VEVAK ایران، در جریان "محاکمه میکونوس" اثبات شده است.



مصباحی در شهادت خود تاکید کرد: "موسویان در بیشتر جنایاتی که در اروپا رخ داد دست داشته است."  علی رغم تلاش های موسویان برای پنهان کردن نقش خود و رژیم متبوعش در جنایت میکونوس، غیر قابل انکار است که دولت ایران، از جمله رهبر، رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و وزارت اطلاعات در این کشتار جمعی دست داشته اند.


تلاش های موسویان برای فرار از پاسخگویی یا انکار دخالت در جنایت میکونوس غیر صادقانه است. این حکم به صراحت دولت ایران را به عنوان یک "سیستم جنایتکار" محکوم می کند و افرادی مانند موسویان را که به عنوان سفیر این رژیم کار می کردند در اقدامات تروریستی فاحش آن دخیل می کند.


در طول هشت سالی که موسویان به عنوان سفیر ایران در آلمان کار می کرده، دست کم ۲۳ فعال سیاسی و مخالف ایرانی به طرز وحشیانه ای مورد اصابت گلوله یا چاقو قرار گرفتند و این امر بیشتر بر میزان اتهامات علیه او تاکید می کند.


با توجه به این اتهامات جدی، AAIRIA از دانشگاه پرینستون می خواهد با قطع روابط با سید حسین موسویان اقدام قاطعانه ای انجام دهد. هدف اعتراض ۲۶ آوریل تقویت صدای حامیان عدالت و پاسخگو کردن افراد همدست در تداوم خشونت و سرکوب است.


برای سوالات رسانه ای و اطلاعات بیشتر، لطفا با لادن بازرگان در lawdanbazargan@gmail.com تماس بگیرید.


درباره AAIRIA:

"اتحاد علیه مهره های رژیم اسلامی ایران" (AAIRIA) یک سازمان مردمی است که به افشا و به چالش کشیدن افرادی که از جنایات رژیم سرکوبگر ایران دفاع می کنند می پردازد. AAIRIA از طریق آموزش، فعالیت، و کارهای میدانی به دنبال ترویج حقوق بشر، دموکراسی و آزادی برای مردم ایران است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر