۱۴۰۲ دی ۱۲, سه‌شنبه

 واکنش‌های گسترده به ادعای خامنه‌ای درباره «حرف خدا» از «زبان» او


صدای امریکا - اظهارات علی خامنه‌ای در روز دوشنبه در دیدار با خانواده قاسم سلیمانی و اشاره‌اش به این که حدود بیست سال پیش «حرف خدا» از زبان او بیان شده، واکنش‌های بسیاری را در رسانه‌های اجتماعی برانگیخته است.

بر اساس ویدئویی که از بخشی از دیدار تازه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با خانواده قاسم سلیمانی منتشر شده، او به جلسه‌ا‌ی «حدود بیست سال» پیش با تعدادی از فرماندهان سپاه اشاره می‌کند و ادعا می‌کند: «صحبت گرم و گیرایی کردم. من حرف می‌زدم، اما حرف خدا بود و زبان من بود و خیلی اثرگذار بود.»

مجید مسعودی، که خود را در شبکه اجتماعی ایکس «روزنامه‌نگار سابق» معرفی کرده، اظهارات علی خامنه‌ای را حین معرفی شدن به عنوان رهبر و سخنان اخیر او مقایسه کرده است.

علی خامنه‌ای در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ در زمان رهبر شدن گفته بود «باید خون گریست بر جامعه اسلامی که حتی احتمال [رهبری] کسی مثل بنده در آن مطرح شود.»

این کاربر رسانه اجتماعی ایکس گفته است: «فقط اکسیر قدرت مطلقه و بدون پاسخگویی می‌تواند چنین بلایی را سر یک فرد و یک ملت بیاورد.»

علیرضا میران، یکی دیگر از کاربران ایکس که پزشک متخصص مغز و اعصاب است، با بیان این که «این سخنان اوج روان‌گسیختگی» خامنه‌ای را آشکار کرد، نوشته است: «سخنان جنون‌آمیز در خفا، در عیان بیان می‌شوند. دیکتاتور دیگر کنترلی بر خویش ندارد.»


فرج سرکوهی، روزنامه‌نگار، اظهارات علی خامنه‌ای را «مالیخولیای مهتری، خودشیفتگی، خودخدا و پیامبر و زبانِ خدا و فرزانه‌پنداری و نارسیسیم شدید» دانسته و افزوده است که موارد این چنین را «از شاخصه‌های مستبدان در پایانِ کارِ آنان می‌دانند.»

اما فاطمه (شهرزاد) شمس، نویسنده، گفته که «خامنه‌ای دچار توهّم نیست» بلکه «دچار نخوت است. خودپرست و خودبزرگ‌بین است.»

او تأکید کرده که رهبر جمهوری اسلامی «از چپاول اموال مردم و‌ کشتار بی‌وقفه آنهاست که هنوز بر سر قدرت است» و با «بیمار روانی متوّهم» معرفی کردنش، «از او سلب مسؤلیت» می‌کند، به طوری که «انگار دست خودش نیست، که خب این گونه نیست. خامنه‌ای خودِ فرعون است.»

پیش از این، سعید قاسمی‌نژاد پژوهشگر ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، به صدای آمریکا گفته بود که علی خامنه‌ای بعد از حمله تروریستی گروه شبه‌نظامی حماس به اسرائیل، سیاست امام چهارم شیعیان را در پیش گرفته است.

گویا



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر