۱۴۰۲ آذر ۲۵, شنبه

 

 پیام یاسمین پهلوی درباره موج انتقادات از گلشیفته فراهانی و تخریب سنگ منوچهر نیستانی

16-13.jpgیاسمین پهلوی: در جدال با زشتی، زشت نباشیم

در پی موج اهانت‌ها به گلشیفته فراهانی برای آواز خواندنش در ضیافت شام مراسم اهدای نوبل صلح در نروژ و همزمان آسیب به سنگ قبر منوچهر نیستانی، شاعر معاصر در ایران، یاسمین پهلوی یک استوری اینستاگرامی منتشر کرده و در آن درباره نوع «مخالفت» با افراد یا گروه‌ها هشدار داده و اهانت به درگذشتگان را غیر انسانی خوانده است.


یاسمین پهلوی در استوری منتشر شده با عنوان «در جدال با زشتی، زشت نباشیم» نوشته است: «بیاید گفتمان سیاسی خود را محترمانه نگهداریم و از حمله‌های شخصی بر مبنای ظاهر یا جنسیت فرد بپرهیزیم.»

گلشیفته فراهانی، بازیگر ایرانی مقیم فرانسه درضیافت شام مراسم اهدای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی، در حضور پادشاه نروژ به همراه مژگان شجریان و مهسا وحدت، خوانندگان ایرانی ترانه «امشب شب مهتابه» را خارج از برنامه اجرا کردند که باعث اعتراض گروهی از ایرانیان از جمله هواداران خانواده پهلوی شد. در میان اعتراض‌ها، توهین‌های جنسی و جنسیتی و آزار آنلاین به وفور دیده می‌شود.

همزمان توکا نیستانی، کارتونیست مقیم خارج از ایران که خانواده پهلوی را سوژه مجموعه جدید کارتون‌هایش قرار داده، مورد اهانت گسترده طرفداران خانواده پهلوی قرار گرفته است تا جایی که عده‌ای در ایران به سنگ قبر پدرش، منوچهر نیستانی شاعر معاصر آسیب زده‌اند.

ورق بزنید و واکنش یاسمین پهلوی را ببیند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر