۱۳۹۹ آذر ۲۵, سه‌شنبه

 پدر یکی از جانباختگان هواپیمای اوکراینی "فرماندهان سپاه و جواد ظریف" را در دادسرای نظامی تهران "جنایتکار" خواند


ایران وایر
 - ویدیویی از سخنان پدر مریم ملک، از جانباختگان شلیک سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن وی در دادسرای نظامی تهران امیر حاجی زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران را جنایتکاری می‌خواند که دست او به خون فرزندش آلوده است.
پدر مریم ملک، در سخنانش خطاب به مقامات دادسرای نظامی تهران که روز سه‌شنبه ۲۴ آذر ایراد شده از حضور سپاه پاسداران و عوامل جمهوری اسلامی در تحقیقات پیرامون این جنایت به شدت انتقاد کرده و می‌گوید چطور ممکن است یک مشت جنایتکار در این تحقیقات حضور داشته باشند.

وی در ادامه می‌پرسد آیا فرمانده هوافضای سپاه که خود دستش تا مرفق در خون عزیزان ما آلوده است آیا اجازه می دهد که تحقیق به درستی انجام شود؟

آقای ملک همچنین از حاضران در جلسه می‌پرسد چرا در این مدت فرمانده هوافضا که مسئولیت مستقیم در این جنایت داشته از کار برکنار نشده است؟وی در ادامه خواهان برکناری تمام کسانی که در این جنایت دست داشته‌اند از جمله رییس سازمان هواپیمایی کشوری، فرمانده هوافضای سپاه و فرمانده کل سپاه می شود و از جواد ظریف به عنوان جنایتکاری یاد می‌کند که عنوان وزیر امور خارجه را دارد.

پدر مریم ملک خطاب به اعضای دادسرای نظامی تهران ادامه می‌دهد که من سینه‌ام را باز می کنم و استدعا دارم همین جا من را دستگیر و اعدام کنید چون بعد از فرزندم دیگر زندگی نمی خواهم.
سخنان آقای ملک با تایید دیگر اعضای خانواده جان باختگان هواپیمای اوکراینی در این جلسه همراه می‌شود.

پرواز شمارهٔ ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین یک پرواز مسافربری متعلق به هواپیمایی بین‌المللی اوکراین از مبدا تهران به مقصد کی‌یف بود که هدف شلیک پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفته و ساقط شد.

این هواپیما در ۱۸ دی ۱۳۹۸ اندکی پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی هدف دو موشک قرار گرفت که به فاصلهٔ ۲۴ ثانیه از سامانهٔ موشکی تور پدافند هوایی سپاه پاسداران شلیک شدند و کمی بعد این هواپیما در نزدیکی شاهدشهر استان تهران سقوط کرد. همهٔ ۱۷۶ سرنشین این پرواز جان باختند.

واکنش بیشرمانه روحانی به اعدام روح اله زم



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر