۱۳۹۹ آذر ۲۶, چهارشنبه

.

 محمود امجد:

خامنه ای مسئول تمام کشتارها از سال ٨٨ است

محمود امجد، استاد حوزه علمیه در واکنش به اعدام زم: خامنه‌ای مسئول مستقیم  جنایت‌ها از سال ۸۸ است | ایران اینترنشنال

«روح‌الله زم، شهید است… خامنه‌ای توبه کند وگرنه انتهای راهش هلاکت است»

محمود امجد، از روحانیون شناخته‌شده و استاد حوزه‌های علمیه با انتشار فیلمی در اینستاگرام به تندی از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی انتقاد کرده است. او در سخنانش روح‌الله زم، مدیر و موسس آمدنیوز که روز شنبه اعدام شد را «شهید» خواند و گفت که او «مظلوم و بی‌گناه» بود.

آقای امجد از روحانیون و اساتید اخلاق حوزه‌های علمیه است که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ و سرکوب اعتراضات مردمی، در صف منتقدین حکومت قرار گرفت.

او که مدتی نیز به عنوان امام جماعت مسجد کوی دانشگاه تهران مورد توجه دانشجویان مذهبی بود در صحبت‌های جدیدش و در واکنش به اعدام روح‌الله زم از آیت‌الله سیستانی هم انتقاد کرد و گفت که روح‌الله زم را «به استناد بیت آقای سیستانی به دام انداختند» و گفت که از سکوت بیت سیستانی متعجب است.

روح‌الله زم، روز ۲۲ مهرماه سال گذشته توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه در عراق ربوده و به ایران منتتقل شد. گفته می‌شود آقای زم که به عنوان پناهنده سیاسی در فرانسه زندگی می‌کرد با وعده دیدار با آیت‌الله سیستانی یا نمایندگان دفتر او و انجام فعالیت سیاسی و رسانه ای مشترک به عراق کشانده شده است.

آیت‌الله سیستانی، از مراجع پرنفوذ شیعه در عراق تاکنون درباره این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده است و تنها دفتر او یک سال پیش با انتشار بیانیه‌ای کوتاه و مبهم گفت که شخص آقای سیستانی از ماجرای رخ‌داده بی‌اطلاع بوده است.


آقای امجد همچنین در ادامه سخنانش گفت که او علی خامنه‌ای و استبداد رای او را عامل اصلی در کشته‌ها و خون‌های ریخته شده در ایران پس از اعتراضات سال ۱۳۸۸ می‌داند: «خامنه‌ای باید از استبداد رای خود بگذرد. تمام خون‌های (ریخته شده) و کشته‌هایی که از سال ۸۸ انجام شده، مسئولش خامنه‌ای است.»

او از خامنه‌ای خواست که توبه کند و اجازه اصلاح قانون اساسی و برقراری آزادی و رفاه در کشور را بدهد وگرنه انتهای راهی که او می‌پیماید «هلاکت» است.

اعدام روح‌الله زم، مدیر و موسس آمدنیوز واکنش‌های گسترده‌ای در سطح بین‌المللی و داخلی داشته است.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور و مقام‌های قوه قضائیه اعدام روح‌الله زم را وفق قانون و پس از انجام کامل رویه قضایی دانسته‌اند.

براساس اظهارات محمدعلی زم، که روز جمعه و ساعاتی پیش از اعدام فرزندش با او دیدار کرد، روح‌الله زم از حکم اعدامش اطلاع نداشت و ماموران امنیتی سازمان اطلاعات س‍پاه از او و دیگر اعضای خانواده خواسته بودند که این خبر را به او منتقل نکنند.

مجتبی دهقانی

از: ایندیپندنت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر