۱۴۰۳ اردیبهشت ۱۳, پنجشنبه

 
چرا با مهدی نصیری برخورد نکرده اند؟؟ 

عبدالحمید وحیدی
امروز این پرسش مطرح است که چرا نظام با آقای مهدی نصیری نه تنها کوچکترین برخوردی نداشته بلکه حتی به ایشان اجازه داده اند که آزادانه از ایران خارج شود؟ بنابراین ایشان مهره نظام است.

آقای نصیری پیش ازاین در پاسخ به این پرسش می گوید : دلیلش در اینست که نظام ارزیابی سود و زیان می کند و تا کنون دریافته است که اگر با من برخورد کند زیانش بیش ازفایده است، زیرا پس از برخورد دیگران در باره من قضاوت دیگری خواهند داشت.  همین مورد را ما در مورد آقای سعید سیرجانی و محمد نوریزاد شاهد بودیم.

بنابراین، خروج آزاد ایشان را باید درچارچوب همین نگرش نظام یافت. فراموش نباید کرد که شرایط اقای مهدی نصیری با افرادی نظیرحشمت اله طبرزدی، محمد نوریزاد و تاجزاده در اینست که آنها بدون توجه به قد و قواره خود بی گدار خود را به  گرداب انداختند، در حالیکه آقای مهدی نصیری ازبطن ام اقرای شهر قم و از میان فرهنگ حوزوی و آشنایی دقیق به گرایش امروز حوزویان دارد، بنابراین به سادگی نمی توان با چنین فردی همان برخوردی را نمایند که با تاج زاده کرده اند. 

بنابراین، برای برخورد با چنین فردی باید اورا بی اعتبار نمایند. دقیقآ کاری که تا کنون خواسته اند با آقای مولوی عبدالحمید انجام دهند، که خوشبختانه موفق نشده اند. امروزمی رویم تا شاهد افترا،بهتان،عامل بیگانه، عامل نفوذی وصدها انگ دیگرازسوی دستگاه تبلیغاتی رژیم نسبت به آقای نصیری باشیم.

توجه نمائید که مقاله ازتاجزاده تا شاهزاده در چهار فروردین  در ایران منتشر شده است. هیچکس  تا پیش از خروج ایشان از ایران نسبت به آن موضعی نگرفت ، به محض اینکه پای ایشان  به خارج رسید، صد ها مدعی عربده کشان وارد میدان شده اند و ادامه دارد .

خبرگزاری تسنیم  در یادداشتی با بیان اینکه «اساساً نصیری را نباید آنقدر جدی گرفت» می‌نویسد: 

«واسازی [ساختارشکنی] زبان او در خوشبینانه‌‌ترین حالت، خبر از یک پروای سایکولوژیک* مومنانه می‌دهد اما در واقع به نوعی شبه خوارجی‌گری ختم می‌شود که سوت و کف جریان ضددینی و ضد ملی را به همراه دارد».  سایکولوژیک، به معنای مرتبط با علم روانشناسی است. احتمالا مقصود نویسنده خبرگزاری تسنیم واژه انگلیسی psychotic به معنای روان‌پریشانه است.)

 خوشبختانه اقای نصیری ازیک سو انسانی است جسورو باایمان واز سوی دیگر بسیارنکته سنج و متکی به پشتوانه مستحکم خود که همانا حوزویان سکولارشهرقم می باشد که زنک خطرآنرا از سالیان پیش رژیم احساس کرده بود.

امروز در واقع، آقای نصیری با حربه جدایی دین ازحکومت وارد مبارزه با دستگاه ولایت شده است، که صدای  آنرا درشیپوراز تاجزاده تا شاهزاده دمیده است. امروز این پرسش پیش می آید که چه مزیّتتی اقای تاجزاده نسبت به آقای نصیری دارد.

آقای نصیری را براحتی میتوان بعنوان نماینده حوزویان سکولارمورد پذیرش وبا او وارد گفتگو شد،اما آقای تاجزاده را نماینده کدام جریان باید دانست؟ بنابراین، آقای رضا پهلوی باید آقای نصیری را به عنوان نماینده راستین حوزویان سکولار بپذیرد و با ایشان وارد گفتگو شود، که البته نه برای نزدیکی به آقای تاجزاده که مهره سوخته ای بیش نیست بلکه برای عقد یک پیمان نامه در باب جدایی دین ازحکومت که میتوان آنرا اولین گام مهم درقانون اساسی آینده ایران دانست و هیچ فرد سکولاری از هیچ فرد وجناحی نمی تواند با آن از درستیزدرآید، جزذوب شدگان در ولایت.

لازم است یادآور شوم که هرچند از اینکه ایشان با اقدامات جسورانه خود در حال خریدن آبرویی برای دیانت واپسگرای اسلام که شخصآ نسبت به آن بیزارم ، اما سکولاریسم به من حکم می کند که این بیزاری را یک امر شخصی تلقی کرده و آزادی شخصی هرفرد را در چارچوب قانون برسمیّت بشناسم. 

آن بیزاری من پیشکش!!!!

علی‌اکبر سعیدی سیرجانی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد (wikipedia.org)



۱ نظر:

  1. با درود و احترام استاد ارجمند و سپاس فراوان از تدوین مقاله فاخرتان که واقعگرایانگیِ دائر بر «عقلانیتِ بنیادی» را برجسته نموده است!
    ارادتمند، نیره انصاری

    پاسخحذف