۱۳۹۸ آذر ۲۰, چهارشنبه

شیرین عبادی:
روند سقوط نظام فرارسیده است


ایران اینترنشنال – شیرین عبادی، حقوقدان ایرانی و برنده جایزه نوبل صلح، درباره آرامش کنونی ایران پس از اعتراضات اخیر این کشور گفت: «ایران مانند آتش زیر خاکستر است؛ آتش‌فشانی که به طور موقت خاموش است و هر لحظه می‌تواند دوباره فوران کند.»

عبادی، در گفت‌وگو با هفته‌نامه فرانسوی لوپوئن که روز سه‌شنبه ۱۹ آذر منتشر شد، ادامه داد: «من اطمینان دارم که سقوط حکومت [ایران] اجتناب‌ناپذیر است. اما باید توجه کرد، این یک روندی است که باید به طور طبیعی انجام شود.»
او درباره روند تغییرات در ایران ادامه داد: «گاهی ممکن است چند ماه به طول بکشید و گاهی ممکن است چند سال. اما در هر حال، روند سقوط قدرت در ایران آغاز شده است.»
عبادی همچنین درباره نبود یک رهبر واحد برای اعتراضات ایران گفت: «در جریان انقلاب سال ۱۹۷۹ در ایران، ما یک رهبر واحد، یعنی آقای خمینی را داشتیم که همه او را دنبال می‌کردند. پس از آن چه اتفاقی افتاد؟ انقلاب‌هایی که یک رهبر واحد دارند به استبداد منجر می‌شوند.»
او ادامه داد: «ببینید در اتحاد جماهیر شوروی با لنین چه اتفاقی افتاد، یا در انقلاب چین با مائو. آیا اینها دموکراسی هستند؟ به همین دلیل است که من مخالف نظریه رهبر واحد هستم.»
از: گویا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر