۱۳۹۸ تیر ۱۶, یکشنبه

عفو بین الملل بار دیگر خواستار آزادی امیرسالار داودی شد


سازمان عفو بین‌الملل روز جمعه، ۱۴ تیر، در بیانیه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط امیرسالار داودی، وکیل و فعال حقوق بشر شد.
امیرسالار داودی، حقوقدان، فعال حقوق بشر و عضو کانون وکلای دادگستری که دفاع از متهمان سیاسی و امنیتی متعددی را برعهده داشته‌ است در آبان سال گذشته بازداشت و به خاطر چهار عنوان اتهامی «همکاری با دولت‌های متخاصم از طریق مصاحبه»، «تبلیغ علیه نظام»، «توهین به رهبر جمهوری اسلامی» و «تشکیل گروه برای براندازی نظام» مجموعا به ۲۹ سال و ۳ ماه زندان و ۱۱۱ ضربه شلاق محکوم شد که مطابق قوانین جمهوری اسلامی، ۱۵ سال آن به اجرا گذاشته می‌شود.
عفو بین‌الملل در بیانیه خود خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی نوشته است: امیرسالار داودی زندانی عقیدتی است و تنها به به خاطر فعالیت‌های حقوق بشری‌اش محبوس شده و «ما خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط او هستیم».
به نوشته عفو بین‌الملل، تمامی اتهامات آقای داودی برگرفته از یادداشت‌های او در کانال تلگرامی‌اش موسوم به «بدون روتوش» بوده است.
بنابر همین گزارش، امیرسالار داودی تاکنون تنها دو بار موفق به دیدار با وکیل مدافعش شده و قصد دارد به حکم صادرشده اعتراض کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر