۱۳۹۶ مرداد ۳۰, دوشنبه

هرجنایتی می خواهیم ، به اسم « اسلام » انجام می دهیم  


آیت الله امجد در گفتگو با شفقنا: هر جنایتی میخواهیم به اسم اسلام میکنیم 


* بعضی از ما که عمامه سرمان گذاشتیم چون حق پرست نیستیم، بچه ها دین گریز شده اند؛ دین ستیز شده اند. بعضی از ما آخوندها دروغ می گوییم. بعضی از ما آخوندها خیانت می کنیم بازیگری می کنیم. به خاطر پول و دنیا همه چیز را زیر پا گذاشته ایم. آن بچه می فهمد. اعتقاد مردم به ما آخوندها بود. یعنی یک آخوند عقیده مردم را نگاه می داشت. الآن مردم به دلیل رفتار بعضی از آخوندها «بی دین» شده اند. به خاطر دنیا و پول، حق پرست نیستیم؛ باطل پرستیم .

* ما خراب کردیم. الآن همه علماء مسئولند. فردا جواب خدا را نمی توانیم بدهیم. از بالا تا پایین هیچ کدام از ما نمی توانیم جواب خدا را بدهیم. یک نفر هم که یک حرف حسابی می زند، می گویند این کافر است. می گویند من کافر شده ام. من کافر نشده ام، من کافر بوده ام. من کافر شده ام؟ من به هر ناحقی کافر بوده ام.

* اول انقلاب می گفتم هر کس هر کاری در ایران دارد به من معرفی کند. چون فکر می کردم اسلام آمده است. اما الآن می بینم از اسلام خبری نیست! الآن اگر آقای بهجت را در خیابان اعدام کنند، کسی نمی گوید چرا؟ خیلی وضعمان بد است. خدا از این اوضاع راضی نیست. هر جنایتی می خواهیم کنیم، به اسم اسلام می کنیم. هر خیانتی می خواهیم کنیم، به اسم اسلام می کنیم. اسمش را «اسلام» گذاشتیم.

* محتوایش [ درس های حوزه علمیه] خوب است. اما عمرشان [طلبه ها] تلف می شود. جایش نیست. مثلا رسائل و مکاسب برای یک طلبه جوان چه فایده دارد؟ شیخ انصاری یک قدرت فکری داشته و مجتهد بزرگی بوده است و مجتهدین هم پای منبرش بوده اند که این درس ها را درس داده است. این چه ربطی به بعضی طلبه های جوان دارد؟ آن ها این مطالب را متوجه نمی شوند و بعد هم افسرده می شوند و دنبال کارشان می روند و درس را رها می کنند.

اصلا به فکر انسان نیستند که انسان بسازند. 



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر