۱۳۹۹ مرداد ۲۶, یکشنبه

شفافیت مالی باید از دفتر علی خامنه ای آغاز شود  

احمد توکلی، از نیروهای سیاسی اصولگرا در ایران، با بیان این که گردش مالی بنیاد مستضعفان ۳۶ هزار ميليارد تومان در سال است، گفت که شفافیت مالی باید از دفتر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران آغاز شود، اما این دفتر مانع اصلی در اجرای طرح شفافیت مالی در کشور است.

توکلی در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد چاپ تهران، گفت: «من آذر ماه ۹۷ خدمت رهبری رسیدم و به ایشان گفتم كه شما درباره شفافیت بالاترین و برترین حرف را زدید و هیچ‌كس بالاتر از شما حرفی نزده و نمی‌تواند هم بزند. شما فرمودید كه مردم از همه‌ چیز جز مسائل امنیتی و دفاعی باید مطلع باشند ولی امروز ما شاهد آن هستیم كه حدود نود درصد این نامه‌ها كه روی آن مُهر محرمانه زده می‌شود، بی‌خود است و توهم افراد است كه باعث شده كه فكر كنند مردم نباید از این مسائل مطلع شوند.»

توکلی گفت: «من در آن دیدار به رهبری عرض كردم حالا كه شما همچین حرفی زده‌اید، برای شفافیت از دفتر خودتان شروع كنید، آن‌وقت سازمان و نهادهای مثل بنیاد مستضعفان هم دیگر نمی‌توانند از این مساله پیروی نكنند. ایشان آن زمان به من فرمودند كه طرح شما چیست. من هم گفتم طرحی را تهیه كرده و تقدیم شما خواهیم كرد تا شفافیت از دفتر شما شروع شود.»

او ادامه داد: «پس از آن دیدار من با همراهی جمعی از كارشناسان زبده كه عمده آنان را جوانان تشكیل می‌دادند، طرحی تهیه كرده و آن را تقدیم دفتر رهبری كردم. اتفاقا آن زمان جوانانی را كه در تهیه این طرح ما را كمك كرده بودند هم خدمت رهبری معرفی كردم تا ایشان بدانند كه چه نیروهای خوبی در همین گوشه و كنارها پیدا می‌شوند ولی متاسفانه در دفتر رهبری از این مساله و طرح ما برای شفافیت استقبال نشد و حقیقت اینكه من هم دیگر نرسیدم تا این مساله را با رهبری در میان بگذارم اما حتما آن را پیگیری خواهم كرد.»

توکلی همچنین گفت: «برخی سازمان‌ها در نظام جمهوری اسلامی وجود دارند كه ماهیت كار و اقدامات آنان امنیتی نیست ولی آثار امنیتی دارد؛ همچون وزارت امور خارجه. وزارت امور خارجه نمی‌تواند جزییات مذاكرات خود را منتشر كند؛ چراكه كسی دیگر با آنها مذاكره نمی‌كند اما وزارت امور خارجه كشورهای جهان اصولا پس از ۳۰ یا ۴۰ سال اسناد خود را منتشر كنند. خب ما نمی‌توانیم در چنین نهادی خواستار ایجاد شفافیت باشیم و بگوییم مردم حق دارند كه بدانند!»

او ادامه داد: «وقتی كه جمع كثیری از مسوولان یك نظام سیاسی درباره مسائل و معضلات به مردم دروغ می‌گویند و حقیقت را پنهان می‌كنند، مردم این اقدام را به كل مسوولان آن نظام سیاسی تعمیم می‌دهند و نمی‌گویند كه مثلا فقط فلان‌فرد دروغ گفت و بقیه نگفتند. ما شده‌ایم چوپان دروغگو 

بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر