۱۳۹۹ اردیبهشت ۳۰, سه‌شنبه

zk_051720.jpg

هشدار نامه‌ی سعید زیباکلام به رئیس قوه قضاییه

سعید زیباکلام، استاد اصولگرای دانشگاه تهران نامه‌ای سرگشاده خطاب به رییس قوه قضاییه نوشته است که به نقل از کانال تلگرامی او در پی می‌آید:
سلام و رحمت خدا بر جناب آقای ابراهیم رئیسی و با آرزوی عاقبت بخیری و خدمت.
رئیس قوه قضائیه، جناب آقای رئیسی!
در خبرها آمده که مسئولان و مقامات بخشداری لواسان همگی مجوز ساخت برجی ۲۰ طبقه را برخلاف تمام مقررات تصویب کرده‌اند. یعنی، کاخی دیگر با وجود رنج و فقر و عسرت اکثریتی از عموم مردم.
آقای رئیسی!
ملاحظه می‌کنید که کمتر روزی می‌گذرد که خبر غارت بیت‌المال و یا تضییع حقوق کارگران و سایر اقشار محروم دست‌کم در یکجا از کشور به گوش امثال بنده نرسد. و حال آنکه این بنده ظلوم جهول کفور نه شبکه‌ای اطلاعاتی در اختیار دارم و نه سازمان بازرسی کل کشور تحت امرم قرار دارد و نه عضو کمیسیون اصل نود هستم و نه سمتی در بازرسی بیت دارم. ببینید شما در آن جایگاه عالی چه می‌بینید و می‌شنوید و چه خبر دارید!
جناب رئیسی!
بنظر شما این حجم از فساد ذوسطوح و گسترده در تقریبا سراسر کشور امری تصادفی است و یا عوامل نفوذی سرویسهای جاسوسی مستکبران جنایتکار غربی سرمنشاء و محرک این همه مفاسد هستند؟
آقای رئیسی!
حقیقتا بر این پندارید که با بازدیدهای سرزده به دادگستری فلان شهر و گزارش رسانه‌ی حکومتیِ صداوسیما از اینکه شما در حال گوش‌دادن به پیرمرد یا پیرزنی هستید سرقت‌سالاری عمیق و نهادینه‌شده طی ۴۰ سال گذشته برچیده و یا دستکم کمی کاهش پیدا می‌کند؟
آقای رئیسی!
براستی در کجای دنیا قوه قضائیه یا دادگستری به معضلات و موانع تولید می‌پردازد؟
نیات قلبی شما را خود دانید و آنکه از رگ گردن شما بشما نزدیکتر است و می‌داند کِی آنرا باید قطع کند.
اما حاج آقا! بینی و بین الله، این گستردگی و عمق فساد را این اقدامات بزک-دوزکی مطلقا مطلقا رفع نمی‌کند.
حاج آقا! اجازه بدهید منابع و کانالهای غیر حکومتی بشما بگویند که قضاوت اقشار وسیعی از جامعه درباره قوه قضائیه و قوه مقننه و مجمع تشخیص و سایر نهادهای قدرتمند و در راس اینها قوه‌ی فشل و فرسوده و فاسد دولت چیست.
آقای رئیسی!
برجی ۲۰ طبقه در قلب بخشی بنام لواسان که شده یکی از کانونهای زمین‌خواری و غارت بیت‌المال؟
آقای رئیسی!
هنوز پرونده ویلاهای خلاف کلاک که از معاونت برخی از رجال والامقام نظام بهره‌مند بود را به پایان نرسانیده‌اید.
آقای رئیسی!
لابد از پرونده زمین‌خواری بزرگتر از کلاک در تپه سرخه لواسان خبر دارید. خبر دارید که بخشهایی از قوه قضائیه چه نقشی در این پرونده دارند؟
آقای رئیسی!
ماجرای باستی هیلز لواسان بکجا رسید؟
آقای رئیسی!
مشفقانه و از سر درد برای وطنم بشما توصیه می‌کنم درباره تصویر کلان این وضع بیاندیشید. بیاندیشید که آیا براستی نظام بفرض افزایش ده برابری برد و دقت موشکهایش و قدرت نهادهای امنیتی و اطلاعاتی‌اش و نیروهای مسلحش، آیا می‌تواند با توجه به نارضایتی روزافزون میان عموم مردم با این سیاستهای راهبردی ویرانگر ادامه حیات بدهد؟ این سوال را برای دستکم قیامتتان، در این ایام منحصر بفرد معنوی، بسیار جدی بگیرید.
آقای رئیسی!
شما را نمی‌دانم ولی این بنده با چشم جانم دیده‌ام که چگونه بوقت شرایط مساعد، همه مکنونات قلبی مردم فوران می‌کند و همه چیز بسرعت فرومیریزد.
آقای رئیسی!
می‌شود چند صباحی با شگردها و ترفندهای رسانه‌ای و امنیتی و محاکمات محرمانه، نارضایتی‌ها از تبعیض و غارت بیت‌المال و رنج و عسرت مردم را امروز و فردا کرد و در کپسول دین و دیانت به مردم خوراند. ولی یادتان باشد اگر می‌خواهید نظام بماند باید در اکثر سیاستهای راهبردی در جهت جلب رضایت عموم مردم و بویژه مستضعفان و پابرهنگان انقلاب تجدید نظر اساسی کنید.
آقای رئیسی! "و من یغلل یات بما غل یوم القیامه..." خطاب به همه خلایق است. اما شما و مسئولان عالی‌مقام نظام باید از این سخن آن شدیدالعقاب مثل بید برخود و بر عاقبتتان بلرزید.
حاصل كشت‌تان خسر الدنيا و الاخره!
خبر: "بازداشت و محاکمه‌ صد دانشجو در دو سال
از دی ۹۶ تا به امروز فقط بیش از صد دانشجوی دانشگاه تهران دستگیر شده‌اند، که برای آنها در مجموع حدود صد سال حبس بریده شده است.
در زیر متن حکم اخیر دادگاه دو دانشجوی دیگر به نامهای مصطفی هاشمی‌زاده و امیرمحمد شریفی قرار دارد که توسط امیرمحمد شریفی توییت شده است.

مطابق این متن، مصطفی هاشمی‌زاده، متولد ۱۳۷۸ و دانشجوی کارشناسی عمران دانشگاه تهران به صرف حضور در تجمعات داخل دانشگاه در اعتراض به ساقط کردن هواپیمای مسافربری، به اتهام‌ اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و اخلال در نظم عمومی، به شش سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری، محکوم شده است. همان‌طور که در این حکم تنظیم شده توسط دادگاه انقلاب قابل مشاهده است، هیچ اتهامی مبنی بر ارتباط با گروهکها و کشورهای خارجی، آسیب رساندن به اموال عمومی و... وجود ندارد و حتی وی از اتهام توهین به رهبری نیز تبرئه شده است."

جناب آقای رئیسی! این رویه سیاسی است و مطابق آرمانهای انقلاب نیست.
آقای رئیسی! دانشجوی مستقل باید بتواند نظرش و اعتراضش و انتقادش را ابراز کند.
آقای رئیسی! این سیاست راهبردی نظام باید تجدیدنظر شود.
این سیاست به مقبولیت و مشروعیت نظام ضربات جبران ناپذیری میزند.
این سیاست نهایتا بنفع سیاست براندازی جهانخواران غربی تمام خواهد شد.
آقای رئیسی! سوابق مبارزات استقلال‌طلبانه و آزادیخواهانه‌ی این ملت نشان می‌دهد این ملت پذیرای سرکوب سیاسی و امنیتی دانشجویان نخواهد بود.
آقای رئیسی! این رویه‌ی سرکوب دانشجو، تدریجاً زمینه‌ساز مبارزات مخفی و در مرحله‌ی بعد مبارزات مسلحانه میشود.
آقای رئیسی! حرمت حاکمان دیرزمانی است که شبانه‌روز درحال ریزش است و حرمت و اعتبار لباس امثال شما و آنچه مایه‌ی اعتبار آن لباس شده بود، بسرعت در حال زوال و نابودی است.
آقای رئیسی! این نشانه‌های اضمحلال عمیق و گسترده را جدی بگیرید.
آقای رئیسی! حکمرانی بدون رضایت عمومی آفتاب لب بام است. نمی‌شود که حاکمان مفسد و منافق و خائن مملکت‌بربادده کماکان و با آرامش بر مسند خود باشند و دانشجوی معترض بطرفه‌العینی احضار و محاکمه و انفرادی و زندان شود. البته در کوتاه مدت، با ضرب و شتم و سلول انفرادی و خونریزیِ بی‌سروصدا می‌شود. اما یادتان باشد که دیری نخواهد پایید و همه چیز همچون گوله برفی آب خواهد شد. و حاصل کشت‌تان: خسرالدّنیا والاخره!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر