۱۳۹۸ اردیبهشت ۳۰, دوشنبه

آزادی فوری کنشگران کارگری و اجتماعی زندانی را پیگیری می کنیم

ما امضا کنندگان این نامه مخالفت شدید خود را با ادامه ی بازداشت کلیه ی کنشگران کارگری و صنفی و مدنی اعلام کرده، هشدار می دهیم که آنان باید فوراً و بدون قید و شرط و وثیقه آزاد شوند
دادخواهان خواستار آزادی بازداشت شدگان روز جهانی کارگر شدند. بدون قید و شرط و وثیقه! 
مقامات ایران در مجامع بین المللی لبخند میزنند و میگویند ایران زندانی سیاسی ندارد. میگویند در ایران ازادی عقیده و بیان وجود دارد. 
نمونه ای از ازادی بیان در ایران را ببینیم:
روز جهانی کارگر روزی است که در سراسر جهان برای حقوق کارگران و مزدبگیران تظاهرات برپاست. در ایران نیز کارگران و فعالان صنفی و مدنی برای حق کار و حقوق معوقه میجنگند. کارگران ایران زیر فشار حقوق کم و تورم دورقمی در حال له شدن هستند. بعد از سرکوب شدید کارگران هفت تپه و کامیونداران , کارگران راهی بجز ادامه مبارزه شان ندارند. مبارزات کارگری در ایران نه برای زندگی بهتر ,که برای زنده ماندن است.
اما حکومت تمامیت خواه و غیر پاسخگو در روز کارگر و روزهای پیش از ان دست به دستگیریهای گسترده فعالین جنبش کارگری , زنان و مدنی زده و پس از چند روز بعضی از انان را با قید وثیقه ازاد کرد . اکنون اکرم نصیریان, کیوان صمیمی, حسن سعیدی, فرهاد شیخی, مرضیه امیری,ندا ناجی,عاطفه رنگریز, ناهید خداجو و اعظم خضری جوادی همچنان در بازداشت و تحت بازجویی در انفرادی به سر میبرند. 
روز بیست و چهارم اردیبهشت با وجود گذشت دو هفته از بازداشت ها , مامورین با هجوم به منازل انان, وسایل شخصی شان را به یغما برده اند. این نشانه ای از شروع پرونده سازی برای این فعالین است. 
ما امضا کنندگان این نامه مخالفت شدید خود را با ادامه بازداشت کلیه فعالین کارگری و صنفی و مدنی اعلام کرده و هشدار میدهیم که انان باید فورا و بدون قید و شرط و وثیقه ازاد شوند. 
در صورت ادامه بازداشت انان , اقدامات قانونی در مجامع بین المللی را پیگیری خواهیم کرد. 
مادر اسانلو(مادر افشین اسانلو). شهین مهین فر(مادر امیرارشد تاجمیر) .دایه شریفه(مادر رامین حسین پناهی).قدمخیر فرامرزی (مادر بهرام و شهرام احمدی). مهوش علاسوندی(مادر محمد و عبداله فتحی).شهناز اکملی (مادر مصطفی کریم بیگی). شعله پاکروان(مادر ریحانه جباری) . معصومه نعمتی (مادر اتنا دائمی). فرنگیس مظلوم(مادر سهیل عربی) . سودابه نامدار زنگنه(همسر حمیدرضا امینی). صدیقه مالکی فرد(همسر هاشم خواستار) . فرشته اسانلو .راحله راحمی پور(دادخواه برادر جانباخته اش در دهه شصت و فرزند پانزده روزه اش که در زندان متولد و ناپدید شد) . مرسده محسنی(دادخواه برادر جانباخته اش در دهه شصت) .ژیلا احمدی (خواهر بهرام و شهرام احمدی). شهرزاد جباری (خواهر ریحانه جباری). اعضای گروه مادرانه(مادران داغدار ساکن تهران , کرج, نور, سیاهکل, قائمشهر, ابهر, ساری, سمنان و اهواز). محمد کریم.بیگی. خالو مراد حسین پناهی. امجد حسین پناهی. محمد نوریزاد.مریم موذن زاده( نماینده محمد حسین بروجردی کاشف توحید بدون مرز). حسن نایب هاشم (عضو شورای حقوق بشر).مهین ارجمند. کاوه جویا(گروه جنبش و رسانه ایرانگلوبال). زهرا شفیعی دهاقانی. شیرین نجفی( فعال رسانه ای ).
بخش: 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر