۱۳۹۷ بهمن ۲۹, دوشنبه

خبرگزاری هرانا – امیرسالار داودی، وکیل دادگستری با گذشت سه ماه از زمان بازداشت کماکان در بند حفاظت اطلاعات قوه قضاییه در زندان اوین به صورت بلاتکلیف سر می‌ برد. وی از زمان بازداشت تا کنون صرفا چند ملاقات محدود و تماس کوتاه با خانواده خود داشته است. از وضعیت حقوقی پرونده و شرایط نگهداری آقای داودی اطلاعاتی در دست نیست.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با گذشت ۳ ماه از بازداشت، امیرسالار داودی، وکیل دادگستری  کماکان در بند مخصوص حفاظت اطلاعات قوه قضاییه در زندان اوین به سر می‌برد.

طناز کلاهچیان، همسر امیرسالار داودی روز جاری با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود نوشت: “۹۰ روز بازداشت در بند ۲۴۱ اوین، ۳ بار ملاقات و تماسهای نامنظم و بعضا ۲۱ روز یا بیشتر با آیرین (فرزند امیرسالار داودی). این عین بی عدالتی است برای وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر”.

آقای داودی هم اکنون در بند ۲۴۱ اوین که تحت اختیار حفاظت اطلاعات قوه قضاییه است در محیطی بسته و احتمالا تحت بازجویی به سر می برد، این بند اغلب که تعداد زیادی سلول انفرادی دارد معمولا برای نگهداری متهمین مالی شناخته شده استفاده می‌شود اما در موارد معدودی روزنامه‌نگاران، وکلا و فعالین سیاسی نیز به این بند منتقل شده‌اند.
لازم به اشاره است این وکیل دادگستری در تاریخ ۲۹ آبان‌ماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. مامورین پیش از بازداشت دفتر کار و منزل وی را مورد تفتیش قرار داده‌ و تعدادی از پرونده‌ها و وسایل شخصی وی را نیز ضبط کرده‌ بودند.
در تاریخ ۱ بهمن‌ماه، پرونده آقای داودی، پس از حدود دو ماه بلاتکلیفی با صدور کیفرخواست به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران ارسال شد. اتهامات مطروحه در کیفرخواست وی “توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام” عنوان شده است.

در ماه‌های اخیر موج جدیدی از فشارهای امنیتی و قضایی بر روی وکلای دادگستری آغاز و بر تعداد وکلای بازداشتی و زندانی افزوده شده است. اغلب این احضار، بازجویی و بازداشت‌ها در ارتباط با پرونده موکلان آنها بوده است.

از جمله این بازداشت‌ها می‌توان به بازداشت، محمد نجفی، نسرین ستوده، آرش کیخسروی، قاسم شعله سعدی،پیام درفشان، فرخ فروزان، هدی عمید و امیرسالار داودی اشاره کرد. از میان آنها تاکنون قاسم شعله سعدی، آرش کیخسروی، پیام درفشان، فرخ فروزان و هدی عمید با قرار وثیقه آزاد شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر