۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۷, چهارشنبه

دو قطبی جنگ طلبان روس گرا و صلح طلبان غرب گرا 

اکبر گنجی
اکبر گنجی امروز در یک برنامه زنده از طریق فیس بوک به مدت ۴۲ دقیقه به پرسش های کاربران درباره انتخابات پاسخ گفت. پرسش ها درباره کودتای انتخاباتی، نحوه مقابله با آن، تفاوت های حسن روحانی و ابراهیم رئیسی، سرمایه گذاری خارجی در صورت ریاست جمهوری روحانی، فعالیت های سپاه در انتخابات، حکم آیت الله خمینی درباره قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷، پیامدهای انتخاب رئیس جمهور شدن ابراهیم رئیسی، بازداشت احتمالی رئیسی در خارج از ایران، تقسیم آرای قالیباف میان روحانی و رئیسی، اتهام های کیهان و مشرق نیوز، وقوع تقلب در انتخابات ۱۳۸۸ ، امکان تقلب در انتخابات روز جمعه با توجه به مجری بودن وزارت کشور، و پرسش های دیگری بود که گنجی به آنها پاسخ گفت.

به نظر گنجی همه اخلاقاً موظفند در انتخابات شرکت کنند و به رئیسی- که نامزد خامنه ای، سپاه، بسیج، ائمه جمعه و همه سرکوبگران نظام است- نه بگویند. برای این که رئیسی مستقیما در کشتار و سرکوب دست داشته است.
دو قطبی کنونی، دو قطبی جنگ طلبان و صلح طلبان، دو قطبی روس گرایان و غربگرایان، دو قطبی جنایتکاران و سرکوبگران است. اگر رئیسی رئیس جمهور شود، جهان غرب و بسیاری از دولت ها، با توجه به سوابق او و مواضعی که خود و اعضای دولتش دارند، علیه ایران بسیج شده و ایران را به انزوا و تحریم و جنگ خواهند کشاند. در این صورت، همه خسارات انسانی و مادی جنگ داخلی سوریه، در ایران حداقل سه برابر خواهد شد. لطفا فیلم را ببینید:

گنجی: در برابر کودتای خامنه ای و سپاه برای رئیس جمهور کردن ابراهیم رئیسی بایستیم:

اکبر گنجی: خامنه ای و سپاه گام به گام کودتای انتخاباتی علیه رأی مردم را پیش می برند. در این فیلم کوتاه 10 دقیقه مراحل مختلف نقشه آن ها برای رئیس جمهور کردن آیت الله قتل عام- ابراهیم رئیسی- را توضیح داده و گفته ام که مردم و سبزها چگونه می توانند با این کودتا مقابله کنند. خطر جدی است و اگر دیر بجنبیم، خامنه ای و سپاه با رئیس جمهور کردن رئیسی، ابعاد جمهوریت نظام را در بنیادگرایی دینی منحل خواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر