۱۴۰۱ مهر ۶, چهارشنبه

 


هشدار کارگران پیمانی نفت:

اگر دست از کشتار بر ندارید به اعتراضات خواهیم پیوست

کارگران پیمانی در صنعت نفت ایران به حکومت «اخطار» دادند که اگر «به بازداشت‌ها، به کشتار مردم و سرکوبگری‌ها و اذیت و آزار زنان به خاطر حجاب پایان داده نشود و سرکوب مردم پایان نیابد» ساکت نخواهند ماند و «همصدا با همه مردم» دست به اعتراض خواهند زد و کار را تعطیل خواهند کرد.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت روز دوشنبه، چهارم مهر، با انتشار بیانیه‌ای «خشم و نفرت» این کارگران را در مورد «قتل مهسا امینی این دختر جوان به دست گشت ارشاد» اعلام کرد.

این شورا همچنین افزود: «از مبارزات مردمی علیه خشونت سازمان‌یافته و هر روزه علیه زنان و علیه فقر و جهنم حاکم بر جامعه حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.»

در بیانیه این شورا تاکید شده است: «اعتراض حق مسلم ما کارگران و ما همه مردم است و به ستم و ظلم و بساط سرکوبگرانه‌ای که بیش از چهل سال است بر ما روا می‌شود اعتراض داریم. ما دیگر حاضر به ادامه تحمل این بردگی و بی‌حقوقی‌ها نیستیم.»

کارگران پیمانی نفت با اعلام این که به حکومت در این زمینه «اخطار» میدهند، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواستند پیام کارگران و مردم را بشنوند.

در سال‌های اخیر کارگران صنعت نفت و پتروشیمی ایران بارها نسبت به وضعیت شغلی‌شان اعتراض کرده‌اند.

اواسط شهریور و دو روز پس از بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از مجتمع پارس جنوبی در بوشهر، ده‌ها نفر از کارکنان رسمی شاغل در سکوهای گازی پارس جنوبی که قصد برگزاری تجمع اعتراضی مقابل ساختمان وزارت نفت در تهران را داشتند، بازداشت شدند.

در اوایل تیرماه نیز اتحادیه آزاد کارگران ایران از اعتصاب سراسری کارگران داربست‌بند شاغل در پروژه‌های نفتی ایران خبر داد.

اما بزرگ‌ترین اعتصاب کارگران صنعت نفت مربوط به سال گذشته است. تیرماه سال گذشته، اعتصاب کارگران پیمانکاری، پروژه‌ای و روزمزد صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران به بسیاری از شهرهای ایران گسترش یافت و واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.

از: رادیو فردا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر