۱۴۰۰ دی ۲۱, سه‌شنبه

 مصاحبه جنجالی با دختر حاضر در ویدیوی هواپیمای اوکراینی

efsha1_011022.jpg

ایران وایر - به دنبال انتشار ویدیوی جنجال برانگیزی درباره هواپیمای اوکراینی، یکی از حاضران در این ویدیو با سایت دیدبان ایران مصاحبه کرده و به افشای جزییاتی از شیوه تهیه آن پرداخته است. وی گفته، به زور از او خواسته‌اند یک جمله را تکرار کند و بگوید اگر او هم بود به هواپیما شلیک می‌کرد.

در این ویدیو، افرادی در پاسخ به پرسش مصاحبه‌کننده به طور واضح می‌گفتند که اتفاقی که برای هواپیمای اوکراینی افتاد، انتخاب بین بد و بدتر بود و اگر چنین اتفاقی نمی‌افتاد ۵ هزار نفر در ایران کشته می‌شدند و بین کشته شدن ۲۰۰ نفر با ۵ هزار نفر، قطعا انتخاب ما ۲۰۰ نفر است.

این افراد همچنین می‌گفتند اگر آن‌ها نیز به جای ماموران سپاه بودند به هواپیمای اوکراینی شلیک می‌کردند.

شقایق امینی، یکی از حاضران در این ویدیو با سایت دیدبان ایران مصاحبه کرده و گفته است به زور از او خواسته‌اند یک جمله را تکرار کند و بگوید اگر من هم بود به هواپیما شلیک می‌کردم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیدبان ایران درباره اینکه چطور این مصاحبه از شما گرفته شد و چه چیزی از شما خواسته شد که در این گفت‌وگو بگویید؟ جواب داده است: «من در مورد کسانی حرف زدم که در دانشگاه ما بودند و دانشگاه ما به دلیل این قضیه عزادار شد. بنده در نزدیکی خیابان انقلاب منتظر دوستم بودم که چند نفر جلوی من را گرفتند و گفتند که به مناسبت سالگرد هواپیمای اوکراینی در حال تهیه یک مصاحبه تصویری با مردم هستیم و اگر لطف کنید به چند سوال پاسخ دهید. 


من هم چون منتظر دوستم بودم و وقت کافی داشتم، قبول کردم. یک تبلت به من دادند و از من خواستند که یک ویدیو را پلی کنم و به من گفتند که فرض کن تو جای آن شخص هستی و به ما بگو در آن لحظه چه تصمیمی می‌گرفتی؟ حالا ویدیو بدین صورت بود که شما وقتی در رادار یک نقطه قرمز می‌بینی و آن را یک خطر تلقی می‌کنی، الان باید تصمیم بگیری که آیا میخواهی او را هدف قرار دهی یا خیر! اگر هدف قرار دهی یکسری مسائل و اگر قرار ندهی یکسری مشکلات دیگر به ‌وجود خواهد آمد و تعداد افراد بیشتری کشته خواهند شد؛ الان باید تصمیم بگیری که کشتن ۲۰۰نفر معقول‌تر است یا کشته شدن ۵هزار نفر؟!»

این شهروند ادامه داده است: «بنده گفتم چرا اصلا باید ۲۰۰نفر کشته شود؟! من این را هم گفتم که موشک اول اصلا خطای انسانی بوده است اما موشک دوم چی؟ هیچ جوابی برای این قضیه دارید؟ چرا این حرفایی که ما زدیم در این مصاحبه آورده نشده است و فقط بخش‌هایی که اصرار ه گفتن ما داشتند را در آن لحاظ کردند؟! بنده بارها تاکید کردم اگر با همین شرایط که امکان داشت جان چند میلیون نفر دیگر به خطر بیفتد، مقداری منطقی‌تر است. جالب است این افراد اصرار داشتند که ما حتما بگوییم که اگر ما هم بودیم به سمت هواپیما موشک شلیک می‌کردیم! و من می‌گفتم اگر پای جان ۱۰ میلیون نفر دیگر باشد مقداری منطقی‌تر است اما این افراد اصرار داشتند نه همین یک جمله که ما می‌گوییم را باید بگویی.»

این شهروند در پایان مصاحبه درباره احساس خود نسبت به انتشار این ویدیو گفته: «بنده بسیار زیاد از این اتفاق ضربه خوردم و همین الان باید پاسخوی بسیاری از نزدیکانم باشم که می‌پرسند این چه حرف‌هایی بود که زدی. بنده صراحتا اعلام می‌کنم این افراد همه مصاحبه را تقطیع کرده و هر آن‌چه که دوست داشتند به زور و اصرار از زیر زبان ما با کلی داستان و تئوری ریختن بیرون کشیدند. بنده هیچ تمایلاتی به این اشخاص ندارم و همه آن گزارشی که از ما تهیه شده است را قویا تکذیب می‌کنم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر