۱۳۹۹ آبان ۲۲, پنجشنبه

دو بنیاد جهانی خواستار آزادی بی قید و شرط نسرین ستوده شدند 


اعضای انجمن قلم در آمریکا و آلمان و همین طور بنیاد جهانی «زندگی درست» معروف به نوبل آلترناتیو روز پنج‌شنبه در پیامی خواستار آزادی بی قید و شرط و فوری نسرین ستوده شدند. این خبر دو روز پس از آن منتشر می‌شود که خبر رسید خانم ستوده، وکیل و مدافع حقوق بشر، در زندان به ویروس کرونا مبتلا شده است.

رضا خندان، همسر او، روز سه‌شنبه گفت که همسرش نسرین ستوده که به تازگی به مرخصی آمده است، در زندان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و نتیجه تست کرونای او در روز دوشنبه مثبت شده است.

در پیام بنیاد «زندگی درست» و انجمن قلم آمریکا که بعدا انجمن قلم آلمان نیز بدان پیوست آمده است که خانم ستوده به حکمی «ناعادلانه» در زندان به سر می‌برد و باید «به طور دائم و بی قید و شرط» آزاد شود.

نسرین ستوده که با اتهامات سیاسی به ۳۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است، اخیرا از زندان اوین به زندان قرچک منتقل شد.

پیشتر هم در مهرماه سال جاری صدها نویسنده و شخصیت فرهنگی جهان با امضای نامه‌ سرگشاده انجمن قلم آمریکا خطاب به حسن روحانی، رئیس‌ جمهور ایران، خواستار آزادی نسرین ستوده و دیگر زندانیان سیاسی در ایران شده بودند.

در مهرماه همچنین نام نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر، به عنوان یکی از برندگان جایزه معتبر «زندگی درست»، معروف به نوبلِ آلترناتیو، اعلام شد.

خانم ستوده نخستین فعال ایرانی است که این جایزه را از آنِ خود می‌کند.

از: رادیو فردا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر