۱۳۹۷ آذر ۲۵, یکشنبه

وزارت خارجه آمریکا
800 مروج حقوق بشر در ایران در زندان هستند 

حساب توئیتر فارسی وزارت خارجه آمریکا ضمن اعتراض به زندانی بودن حدود ۸۰۰ ایرانی «مروج حقوق بشر» و برخورد با کارگران معترض اعلام کرد که این وزارتخانه «صدای کسانی را در ایران گسترش» می دهد که «در انتظار توقف بی اعتنایی به حقوق غیر قابل انکار و جهانی شان هستند».
این حساب توئیتری روز سه شنبه با اشاره به روز جهانی حقوق بشر اعلام کرد که «حکومت ایران تقریبا ۸۰۰ ایرانی مروج حقوق جهانی بشر را در حبس نگاه داشته است».
حساب توئیتر فارسی وزارت خارجه آمریکا با انتشار تصاویر تعدادی از زندانیان سیاسی نوشت که «در این روز جهانی حقوق بشر یادزندانیان ایران را که برای حفاظت از حقوق و آزادیهای هموطنانشان تلاش کرده اند، گرامی می‌داریم».
مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا ، نیز روز دوشنبه ۱۹ آذرماه همزمان با روز جهانی حقوق‌ بشر ضمن متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به «گروگان‌گیری» شهروندان ایالات متحده، خواستار آزادی رابرت لوینسون و دیگر آمریکایی‌های زندانی، شده بود.


حکومت ایران تقریبا ۸۰۰ ایرانی مروج حقوق جهانی بشر را در حبس نگاه داشته است. در این روز جهانی یاد را که برای حفاظت از حقوق و آزادیهای هموطنانشان تلاش کرده اند، گرامی میداریم. شما امروز به یاد کدام زندانی سیاسی عقیدتی در بند در ایران هستید؟

571 people are talking about this
کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد پنجشنبه ۲۴ آبان قطعنامه پیشنهادی کانادا در محکومیت نقض حقوق بشر در ایران را با ۸۵ رای مثبت در مقابل ۳۰ رای منفی و ۶۸ رای ممتنع تصویب کرد و قرار است این قطعنامه تا چند روز دیگر در مجمع عمومی سازمان ملل نیز به رأی گذاشته ‌شود.
این قطعنامه با اشاره به گزارش ها درباره شکنجه زندانیان، بازداشت‌های خودسرانه، محاکمات بدون طی شدن روند عادلانه قضایی، تهدید فعالان حقوق بشر و محدود شدن آزادی بیان می‌گوید، این موارد نشان می دهند که حکومت ایران موازین و استانداردهای بین المللی را رعایت نمی‌کند.
حساب توئیتر فارسی وزارت خارجه آمریکا همچنین با اشاره به برخوردها با کارگران و معلمان معترض به نقل ازمایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نوشت: «ایالات متحده سرکوب اعمال شده برمردم ایران را توسط آنها که ناعادلانه حکمرانی می کنند، محکوم می کند».
این حساب توئیتری تاکید کرد:« ما با افتخار صدای کسانی را در ایران گسترش می دهیم که در انتظار توقف بی اعتنایی به حقوق غیر قابل انکار و جهانیشان هستند و درعوض می خواهند که به حقوقشان احترام گذاشته شود».


رنج ایرانی: هیچ ضمانتی برای حق و حقوق نیست.
https://
 


وزیر خارجه : ما با افتخار صدای کسانی را در گسترش میدهیم که در انتظار توقف بی اعتنایی به حقوق غیر قابل انکار و جهانی شان هستند و درعوض میخواهند که به حقوقشان احترام گذاشته شود.


328 people are talking about this
در ماه‌های اخیر تجمعات کارگری در ایران به ویژه در استان خوزستان با اعتصاب و تجمع طولانی‌مدت کارگران نیشکر هفت‌تپه وارد دوره جدیدی شده است.
این تجمعات و همچنین دست از کار کشیدن شماری از معلمان در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به وضعیت معیشتی با حمایت‌های گروهی از دانشجویان برخی از دانشگاه‌های ایران از جمله امیرکبیر، کرمانشاه، و نوشیروانی بابل هم روبه‌رو شده است.
سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه هفته گذشته اعلام کرد که اسماعیل بخشی، نماینده کارگران این شرکت و سپیده قلیان، فعال مدنی، «شدیداً مضروب و تحت فشارهای روحی و جسمی شدید بوده و هستند».
حساب توئیتر فارسی وزارت خارجه آمریکاروز دوشنبه نیز همزمان با نهم دسامبر، روز جهانی «مبارزه با فساد»، با نام بردن از مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی نوشته بود که این حکومت «مملو است از افراد فاسد ریاکار».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر