۱۳۹۴ فروردین ۱۲, چهارشنبه

دفاع از حقوق زنان ایرانی در ورزشگاه استکهلم

گزارشی از حضور کارزار رفع ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها در ایران در دیدار دوستانه تیم‌های ملی ایران و سوئد در استکهلم

هم‌زمان با بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوئد، گروه‌های مختلف به حمایت از حقوق زنان ایرانی برای حضور در وزرشگاه‌ها پرداختند

بر اساس گزارش رسیده به خودنویس، شب گذشته و در حاشیه دیدار دوستانه تیم‌های ملی ایران و سوئد در ورزشگاه استکهلم، صدای اعتراض گروهی به نمایندگی از زنان ایرانی که حق ورود به ورزشگاه‌ها را ندارند، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.


بر اساس همین گزارش، در خارج از ورزشگاه استکهلم نیز بسیاری از زنان و مردان سوئدی که با به‌تن کردن جلیقه‌ای با نوشته بگذارید زنان ایرانی به استادیوم‌ها وارد شوند? همبستگی خود را با زنان ایران ابراز کردند.

دریا صفایی، هماهنگ کننده این کارزار در باره‌ی این حرکت می‌گوید: این کارزار که با نامه سرگشاده‌ای به سپ بلاتر، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) آغاز شد، نامه‌ای که توانست توجه این نهاد را به تبعیض جنسیتی در جمهوری اسلامی جلب کند، تا زمانی که ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها در ایران لغو نشود ادامه خواهد یافت. این کارزار صدای زنان ایران را در هر دیدار ورزشی که تیم‌های ایرانی در آن حضور داشته باشند به گوش جهانیان خواهد رساند.

دریا صفایی همچنین می‌افزاید: حمایت فعال بسیاری از ایرانیانی که برای این دیدار به استادیوم آمده بودند باعث دلگرمی است ولی آنچه تعجب برانگیخت حمایت سوئدی‌ها بود. خانم صفائی و همکاران و حامیان کارزار چند هزار جلیقه را قبل ار آغاز مسابقه، بین شرکت کنندگان پخش کردند.





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر