ماجرای جنگ سرد دو آیت ا... پایانی ندارد. یك روز غیر مستقیم همدیگر را مورد نقد قرار میدهند و یك روز بدون هیچ حجابی بر علیه هم موضع میگیرند.مشخص نیست در سالهای نه چندان دور نهضت و بعد از انقلاب میان هاشمیرفسنجانی و مصباح یزدی چه گذشته است ولی هركدام برای تخریب دیگری از هیچ اقدامی كوتاه نمیآیند.روز گذشته حائریشیرازی از معلمان اخلاق احمدینژاد درسخنانی از حرف زدن خود و مصباح پشتسر هاشمیرفسنجانی پرده برداشت.
صفحات
▼
۱۳۹۴ مهر ۶, دوشنبه
دانشگاه و دانشجویی که نتواند نقد کند مرده است، مخالف باید امنیت حرف زدن داشته باشد
محمد خاتمی
کلمه
رییس دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه توقع همه ما این است که در دانشگاه ها شاهد فضای بهتر و بازتری باشیم می گوید: حفظ جنبه انتقادی از وظایف انجمن های اسلامی است. دانشگاه و دانشجویی که نتواند نقد کند مرده است.
به گزارش کلمه، سیدمحمد خاتمی در دیدار اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی با تاکید به ضرورت تفکیک نقد از تخریب تصریح می کند که آزادی، آزادی مخالف است و مخالف باید امنیت داشته باشد و بتواند حرفش را بزند و حکومت هم از مخالف بخواهد از چارچوب قانون بیرون نرود و جرم نکند و تخریب نکند.
۱۳۹۴ مهر ۴, شنبه
اینهم شد خدا ؟
کتاب قرآن و یا کتابی که بر باور مسلمانان جهان، خدا در آن سخن میگوید، با اسم الله آغاز میگردد، یعنی با بسم الله. الله اسمی است که خدا خود را با آن شناسایی میکند. چگونه و به چه دلیل الله بر خود اسم گذارده است، یکی از معضل های قرآنی ست که صدها سال است که مورد تاویل و تفسیری علمای اسلامی قرار گرفته است. چرا که اسم گذاری، کنشی است خالص انسانی و ریشه دارد در روابط اجتماعی. ابزار مهار ساختن و شناخت جهان اشیا است و دانش و دانایی، وسیله ای ست برای بیان مکنونات ضمیر و نیازمندی ها، خواهش ها و تمنا های انسانی. حال آنکه کنش الهی باید کنشی باشد ویژه و ماورایی نه اینکه آلوده شده باشد با کنش بشری.
۱۳۹۴ مهر ۱, چهارشنبه
۱۳۹۴ شهریور ۳۰, دوشنبه
از تمسخر پیامبر اسلام تا توهین به امام خمینی
گزارشی از فرهنگ نیوز
به گزارش فرهنگ نیوز ، نعیمه اشراقی ار سلسله هنجارشکنیهایش این بار به حضرت محمد (ص) توهین کرد. خانم اشراقی در یکی از شبکههای اجتماعی با تعریف کردن لطیفهای به حکم اسلامی توهین کرد. نعیمه اشراقی در این لطیفهای که ارسال کرده، با اشاره به قمار بین 4نفر خواستار عدم حساسیت بین زنان برای ازدواج مجدد شوهرانشان (تا چهار همسر) شده و در پایان نوشته است: «هیچ کار پیامبر بیحکمت نیست!»
اشراقی پیش از این نیز بارها به حضرت امام (ره) و تفکرات ایشان توهین کرده و در مصاحبه با روزنامهای عربی اعلام کرده بود: «میخواهم انقلاب رنگ راه بیاندازم.» و خواستار تغییر حجاب ایرانیان از شکل پوشیده و چادری شده است.
۱۳۹۴ شهریور ۲۶, پنجشنبه
سمیر زند ؛ خواننده پاپ فرزند آیت اله ابولقاسم خزعلی.
آیت اله ابوالقاسم خزعلی ، عضو مجلس خبرگان رهبری و از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی در گذشت.
ابوالقاسم خزعلی ۲۰ سال در شورای نگهبان فعالیت کرد و از ابتدا مسئول بنیاد بینالمللی غدیر بود.
او یکی از روحانیان محافظهکار و اصولگرا در جمهوری اسلامی بود و مواضع سیاسی و اجتماعیاش همواره در حمایت از این بخش از اسلامگرایان بود.
خزعلی دو سال پیش در برنامه تلویزیونی «شناسنامه» اعلام کرد که بههنگام تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی، آیتالله خمینی، رهبر انقلاب ایران، به او گفته که باید مانع ریاست جمهوری زنان شد.
۱۳۹۴ شهریور ۲۵, چهارشنبه
۱۳۹۴ شهریور ۲۲, یکشنبه
دیدار شیمون پرز با یک آیت اله زاده
بالاترین:
مرکزی که خانم فقیه ایمانی بنیان گذاشته، هدفش را در وبسایت خود اینگونه اعلام کرده است: «تبادل نظر، اطلاعات، هنر و داد و ستد میان کشورها و مردمانشان، برای افزایش و بهبود تعامل بیشتر میان آنها».
یکی از برنامههای اصلی مریم گفتگوی دوستی بین ایران و اسراییل است که جوانان دو کشور را وارد گفت و گوهای فرهنگی میکند و دیدارهایی میان آنها در کشورهای غربی تدارک میبیند.
همگرایی پایدار ما ایرانیان ، با پذیرش منشوری واحد توسط اکثریت ما ، مستحکم می شود.
اعلامیه جهانی حقوق بشر
بدون اما و اگر
نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر
منشور واحد فرد فرد همه ما مخالفان نظام مطلقه ولایت بر ایران است
۱۳۹۴ شهریور ۲۱, شنبه
تا زمانیکه جمهوری اسلامی هست، اسلام و تشیع نیاز به دشمن ندارد
مجتبی واحدی
کسانی که در خارج از مرزهای جغرافیایی و سیاسی جمهوری اسلامی ، برای بدنام کردن تشیع و مقدسات آن تلاش می کنند زحمت بیهوده بر خود تحمیل می نمایند. کاهش روز افزون پایبندی های دینی در جامعه ایران ،نقش تخریبی نظام ولایت فقیه و تاثیر منفی آن بر اعتقادات مذهبی ایرانیان را آشکار می سازد تا جایی که با اطمینان گفت وجود جمهوری اسلامی و عوامل آن ،تشیع را از وجود دشمن دیگر بی نیاز می سازد همانطور که وجود طالبان و داعش ،سنی گری را از هر نوع دشمنی بیرونی،کفایت می کند.
۱۳۹۴ شهریور ۲۰, جمعه
نباید ، حق بشری خود را به این موجودات ، اثبات نمائیم !
آیا براستی ما دارای حقی هستیم ؟
چاره در کجاست ؟
آیا نباید این تفکر قرون وسطایی را بطورکامل کنار بگذاریم و تفکر خود را ، تنها براساس حقوق بشر، استوار کنیم ؟
۱۳۹۴ شهریور ۱۸, چهارشنبه
با مشاهده این ویدئو ، براستی نباید بگوئیم ، خاک بر سر ما ایرانیان ؟
روز جمعه (۱۳ شهریور-۴ سپتامبر) در بین دو نیمهی دیدار تیمهای فوتبال «عقابان هندوکش» و «موجهای آمو» در چارچوب «لیگ برتر افغانستان روشن»، آریانا سعید، خوانندهی پرطرفدار این کشور وارد زمین مسابقه شد و برای تماشاچیان داخل ورزشگاه موسیقی زنده اجرا کرد.
آنگونه که وبسایت لیگ برتر افغانستان نوشته، این اجرا در هوای نیمهبارانی انجام گرفت و تماشاچیان نیز با صدای بلند آهنگهای آریانا را میخواندند به طوری که این صدا در خیابانهای کابل شنیده میشد.
۱۳۹۴ شهریور ۱۷, سهشنبه
با انکار یکدیگر هرگز به انکار استبداد نخواهیم رسید !
الاهه بقراط
(سخنرانی در دهمین کنگره حزب مشروطه ایران (لیبرال
دمکرات)/ هامبورگ/ آلمان/ ۳۰ و
۳۱ اوت ۲۰۱۴)
راه پیشگیری از فجایع بیشتر و غلبه بر گسست همه جانبه،
همانا یک همبستگی ملّی فراگیر و یک همگرایی پایدار براساس به رسمیت شناختن حقوق متقابل یکدیگر و احترام به
اختلافهاست، از طرفداران دو نظام مشروطه و جمهوری، از راست و چپ، تا اقوام
گوناگون و پیروان مذاهب مختلف و بیدینان. آنهایی که به پشتیبانی کشورهای خارجی یا
نیروهایی از داخل نظام مذهبی امید بستهاند، فقط به «کسب قدرت» میاندیشند. مهم
اما نگاه داشتن قدرت است که تنها از دو طریق امکان دارد: یکی نیروی سرکوب، و دیگری
نیروی مردم!
۱۳۹۴ شهریور ۱۴, شنبه
۱۳۹۴ شهریور ۱۱, چهارشنبه
ملت به خط امام بی توجهی کند، سیلی خواهد خورد
یعقوبعلی نظری٬ فرمانده سپاه خراسان جنوبی گفته «اگر راه امام را گم یا فراموش
کنیم یا خدای ناکرده عمداً کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد.»
کنیم یا خدای ناکرده عمداً کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد.»
آقای نظری افزوده «در کشور احساس میشود که یک جریانی میخواهند اهداف عالیه نظام را به اهداف دور تبدیل و میخواهد کاری کند که افراد غصه نان را بخورند؛ اما غصه استقلال را نداشته باشند.»
۱۳۹۴ شهریور ۱۰, سهشنبه
برخی از ناموران بهایی ایران
ناموران بهایی
عرفان ثابتی
مطالعات معاصر درحوزۀ جامعه شناسی دین به ما آموخته که در هر سنت دینیِ عمده ای گروههای غالبی وجود دارند که بر جامعه مسلطند (کلیساها)، گروههای دیگری معارض ولی پذیرفته شده اند (فرقه ها) و گروههایی که به طرزی ناپذیرفتنی متفاوتند (ادیان جدید/جنبش های دینی نوین). چون حد و مرزها را گروه دینیِ غالب تعیین می کند، فهرست جنبش های دینی نوین از کشوری به کشور دیگر و از زمانی به زمان دیگر متفاوت است .