۱۴۰۰ فروردین ۲۸, شنبه

درخواست اعاده دادرسی امیر سالار داودی وکیل دادگستری در دیوان علی کشور پذیرفته شد


 استان‌وایر- درخواست اعاده دادرسی پرونده «امیرسالار داودی»، وکیل دادگستری که در زندان «رجایی‌شهر» کرج دوره محکومیت خود را سپری می‌کند، در دیوان عالی کشور پذیرفته شد.

«طناز کلاهچیان»، همسر امیرسالار داودی روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ با اعلام این خبر در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «به زودی پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه از دادگاه انقلاب فرستاده خواهد شد.»

براین اساس، پرونده این وکیل زندانی که از تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۷ در حبس به سر می‌برد، در شعبه‌‌ای هم عرض مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

داودی خرداد ۱۳۹۸ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۳۰ سال حبس تعزیری و ۱۱۱ ضربه شلاق محکوم شد. این حکم عیناً در دادگاه تجدیدنظر مورد تایید قرار گرفت و ۱۵ سال از حکم زندان با استناد به ماده ۱۳۴ «قانون مجازات اسلامی» قابلیت اجرا داشت.

امیرسالار داودی طی مدت زندان چندین بار اعتصاب غذا کرده که آخرین آن، نوروز ۱۴۰۰، در اعتراض به جابه‌جایی‌های زندانیان سیاسی بود.

این وکیل دادگستری روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ بدون اطلاع قبلی پس از سه سال حبس در بند متعلق به حفاظت قوه قضاییه در زندان«اوین» و بند عمومی این زندان، به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر