۱۳۹۹ شهریور ۱۸, سه‌شنبه

 

اطلاعیه کمیته حمایت از بیانیه ۱۴ نفر

در بارۀ بازداشت گیتی پور فاضل و و ضعیت جسمانی محمد نوریزاد

هموطنان عزیز!

جمهوری اسلامی ایران وقیحانه تر از پیش به سرکوب، دستگیری، صدور احکام جنایتکارانه، زندان ، شکنجه و اعدام می دهد. مخالفان سیاسی و عقیدتی خود و دگراندیشان ادامه می دهد.

گیتی پورفاضل، وکیل بازنشسته دادگستری، از امضاء کنندگان بیانیه 14 نفر، عضو کانون نویسندگان ایران و از فعالان جنبش زنان در ایران بازداشت و برای تحمل دوران محکومیت خود زندانی شد.

بیانیه ای که سرزمینی را لرزاند

هموطنان عزیز!

اکنون بیش از یکسال است که دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران شدیدترین فشارهای روانی و جسمانی را بر امضاء کنندگان بیانیه های 14 نفر و خانواده های آنان اِعمال کرده است. در کنارخبر بازداشت گیتی پورفاضل خبر رو به وخامت گذاشتن وضعیت جسمانی محمد نوریزاد نیز از سوی خانواده وی اعلام شده است .

رژیم اسلامی با استفاده از روش های گوناگون امضاء کنندگان بیانیه های 14 نفر، چه آنان که در زندان ها و شکنجه گاه ها اسیرند و چه عزیزانی که در شرایطی سخت در خارج از زندان به سر می برند را تحت فشارهای روانی و جسمانی قرار داده است.

هموطن!

کارزار جهانی دادخواهی و دفاع از زندانیان سیاسی- عقیدتی، برای آزادی پورفاضل ها و نوریزادها و نسرین ستوده ها و نرگس محمدی ها و همه زندانیان بنام و گمنام تشکیل شده است.

ما ضمن اعتراض نسبت به رفتار ضد انسانی و ناقض حقوق شهروندی و حقوق بشری جمهوری اسلامی، از همه هموطنان عزیز و مردم آزاده جهان می خواهیم تا همصدا با هم برای آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی بیش از پیش، و یکپارچه و متحد بکوشیم .

کمیته حمایت از بیانه 14 نفر

حسن اعتمادی، بهروز ستوده، مسعود نقره کار

7 سپتامبر2020

17 شهریور1399

sedayshoma@yahoo.com

۱ نظر:

  1. حکومت جنایتکار اسلامی در شرایط بیماری کرونا با زندانی کردن این عزیزان قصد جان آنها را دارد.

    پاسخحذف