۱۳۹۸ بهمن ۲۴, پنجشنبه

امیرسالارداوودی از ۲۰ بهمن در اعتراض غذا است

Iranischer Rechtsanwalt Amir Salar Davoudi (iranhumanrights)
امیرسالار داودی، وکیل زندانی، با انتشار بیانیه‌ای از داخل زندان اعلام کرد که از روز ۲۰ بهمن دست به اعتصاب غذا زده است. او در نامه خود با اشاره به اینکه ۱۵ ماه است در زندان به سر می‌برد و ۱۹۰ روز از این مدت را در سلول انفرادی بوده نوشته است:
«به دلیل اینکه در مورد مرخصی اینجانب هیچگونه تصمیم‌گیری و خاصه موافقت با آن صورت نپذیرفته است، تا اطلاع ثانوی و انشاءالله تحقق خواسته، این اعتصاب که صرفا نوشیدن آب است (و لاغیر) ادامه خواهد یافت.»
امیر سالار داودی تصریح کرده که تنها به منظور عملی کردن قولی که به دخترش برای رفتن چندروزه به خانه داده بوده، تقاضای مرخصی کرده اما با تقاضای او مخالفت شده است.
این زندانی سیاسی "مسئولیت هر اتفاقی" را که در اثر این اعتصاب غذا برای او بیفتد متوجه مسئولان قضایی از جمله ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، دادیار ناظر زندان، معاون دادستان تهران و دادستان تهران دانسته است.
امیرسالار داودی وکالت شماری از فعالان سیاسی و مدنی و نیز چند تن از اقلیت‌های مذهبی را برعهده داشت. او ۲۹ آبان ۱۳۹۷ در تهران دستگیر شد. اتهامات او ابتدا "توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام" اعلام شد اما سپس اتهامات دیگری چون "همکاری با دولت‌های متخاصم از طریق مصاحبه با شبکه‌ی تلویزیونی صدای آمریکا" و نیز "تشکیل گروه برای براندازی نظام" نیز به اتهامات او اضافه شد.
اتهام "تشکیل گروه برای براندازی نظام" به این جهت به این وکیل دادگستری زده شد که او یک کانال تلگرامی به نام "بدون روتوش" را راه‌اندازی کرده بود که در آن بیش از همه به دستگیری وکلا از جمله نسرین ستوده، آرش کیخسروی و قاسم شعله‌سعدی اعتراض می‌کرد.
در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران امیرسالار داوودی را به مجموع ۳۰ سال زندان که ۱۵ سال آن قابل اجرا خواهد بود، ۱۱۱ ضربه شلاق، جریمه‌ی نقدی به مبلغ ۶۰ میلیون ریال محکوم و او را به مدت دو سال از کلیه‌ی حقوق اجتماعی محروم کرد. امیرسالار داوودی همان زمان اعلام کرد که تصمیم گرفته است به این حکم اعتراض نکند.
چهار زندانی سیاسی دیگر در اعتصاب غذا
خبرگزاری هرانا اعلام کرده که علاوه بر امیرسالار داودی، چهار زندانی سیاسی و عقیدتی دیگر در زندان اوین نیز در اعتصاب غذا به سر می‌برند. برزان محمدی، رضا محمدحسینی، مهدی مسکین نواز و خالد پیرزاده نام این چهار زندانی اعلام شده است.
برزان محمدی به دلیل فعالیت در فضای مجازی در مرداد ۹۶، رضا محمد حسینی  در اردیبهشت و مهدی مسکین‌نواز در مرداد ۹۸ دستگیر شده‌اند. رضا محمد حسینی در مجموع به ۱۶ سال و نیم  حبس، خالد پیرزاده به ۷ سال، مهدی مسکین‌نواز به پنج سال و برزان محمدی به سه سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر