۱۳۹۷ آبان ۲۳, چهارشنبه

حسن شریعتمداری:
اصناف مطالبات صنفی خود را به مطالبات سیاسی بر محور گذار از نظام ارتقاء دهند
خبرگزاری هرانا – دور دوم تحصن سراسری معلمان از روز جاری به دنبال فراخوان قبلی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران آغاز شده است. این شورا پیشتر با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از اجرایی شدن طرح “معلم تمام وقت”، نسبت به عدم رسیدگی به مطالبات صنفی فرهنگیان از سوی مسئولان در قوای سه‌گانه اعتراض کرده و از فرهنگیان کشور درخواست کرده بود تا در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه در دفتر مدارس تحصن نمایند.
روز جاری این تحصن در بسیاری از استان‌های کشور از جمله کردستان، بوشهر، یزد، تهران، مازندران، البرز، کرمانشاه، همدان، اصفهان، اردبیل، آذربایجان شرقی، فارس، چهارمحال و بختیاری، گیلان، قزوین و خوزستان شکل گرفته است. معلمان ایران مهرماه امسال نیز به مدت دو روز به تحصن مشابهی دست زده بودند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تحصن سراسری معلمان و فرهنگیان سراسر کشور که از امروز سه‌شنبه ۲۲ آبان‌ماه ۹۷ در بسیاری از استان‌های ایران آغاز شد.

در این روز فرهنگیان سراسر کشور از جمله در استان‌های “کردستان، بوشهر، یزد، تهران، مازندران، البرز، کرمانشاه، همدان، اصفهان، اردبیل، آذربایجان شرقی، فارس، چهارمحال و بختیاری، گیلان، قزوین و خوزستان” دست به تحصن زده و از حضور در کلاس‌های درس خودداری کردند و خواستار برآورده شدن مطالبات صنفی خود شدند.

تحصن سراسری معلمان از روز جاری به دنبال فراخوان قبلی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران آغاز شده است.

معلمان متحصن نوشته‌هایی مانند “ما به وضعیت آموزشی معترضیم”، “ما به وضعیت معیشتی معترضیم”، “نه به تبعیض”، “خط فقر ۶ میلیون تومان، حقوق فرهنگیان ۲ میلیون تومان”، “روحانی-لاریجانی، کو نظام هماهنگ”، “نه به طرح معلم تمام وقت”، “لغو اختلاف طبقاتی”، “ارتقای منزلت و معیشت معلمان”، “نه به آموزش خصوصی”، “آموزش رایگان حق فرزندان ایران”، “آموزش زبان مادری”، “آزادی معلمان زندانی”، “ایمن سازی مدارس”، “توقف پرونده سازی برای فعالان صنفی” و … در دست داشتند.

نرگس محمدی، نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر نیز طی پیامی از این تحصن حمایت کرد. متن این پیام در ادامه می‌آید:

“کودکان این سرزمین “آ ز ا د گ ی” را از معلمانشان می‌آموزند و آزادی معلمان در گرو تحقق آزادی بیان و اندیشه‎شان است.
کودکان این سرزمین “ص ل ح” و “س ع ا د ت” را از معلمانشان می‌آموزند و سعادت معلمان در تحقق زیست انسانی‌شان است.
برای آزادی “م ع ل م”در بند و بهبود معیشت و زندگی معلمان سرزمینم و برای حمایت و اصالت بخشی به فعالیت‌ها و اعتراض‌های مدنی و مسالمت‌آمیز، از اعتصاب معلمان در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان حمایت می‌کنم.
نرگس محمدی – زندان اوین”.
شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از اجرایی شدن طرح “معلم تمام وقت”، نسبت به عدم رسیدگی به مطالبات فرهنگیان از سوی مسئولان در قوای سه‌گانه اعتراض کرده است. این شورا مجدداً با صدور یک فراخوان از فرهنگیان کشور درخواست کرده است تا روزهای سه‌شنبه ۲۲ و چهارشنبه ۲۳ آبان‌ماه در دفتر مدارس تحصن نمایند.

این شورا در بخشی این فراخوان خطاب به دانش‌آموزان و والدینشان گفته بود: “هدف از تحصن آن است که حاکمان مجبور شوند به وظایف خود طبق قانون اساسی در قبال دانش آموزان و تأمین آموزش رایگان، کیفی و عادلانه عمل نمایند و بیش از این معیشت و منزلت معلم را مورد هجمه قرار ندهند”.

از جمله مطالبات فرهنگیان در این تحصن توقف پرونده‌سازی برای معلمان و آزادی معلمان زندانی بوده است، هرانا پیشتر در گزارشی به بررسی جامع وضعیت معلمانی که برای استیفای حقوق صنفی خود در عین حفظ استقلال از دستگاه حاکمه تلاش کرده و بسیاری از آنان متحمل حبس، اخراج و تبعید شده‌اند، پرداخته بود.
ماه گذشته نیز طی روزهای ۲۲ و ۲۳ مهرماه ۹۷ فرهنگیان سراسر کشور از جمله در استان‌های “کرمان، لرستان، خوزستان، کرمانشاه، اصفهان، کردستان، البرز، همدان، فارس، زنجان، قم، مازندران، تهران، خراسان شمالی، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان و هرمزگان” دست به تحصن زده و ضمن خودداری از حضور در کلاس‌های درس خواستار برآورده شدن مطالبات صنفی خود شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر