۱۳۹۷ آبان ۳۰, چهارشنبه

انشعاب در جبهه ملی ایران
آیا دیگر جبهه ملی آبرویی برای مصدق باقی گذاشته است؟!!

jebhe.jpg

چند روز بعد از انتشار اطلاعیه شورای مرکزی جبهه ملی ایران و اعلام برگزاری انتخابات درونی این شورا، اطلاعیه دیگری ابا امضای ده تن تحت عنوان «بیانیه اعلام موجودیت جبهه ملی ششم» منتشر شده است.

در این اعلامیه آمده است که«اکنون ما اعضای باقیمانده شورای مرکزی منتخب پلنوم ۸۲ به اضافه نمایندگان سازمان‌های زیرمجموعه جبهه ملی ایران، راهی نو را بر پایه راهبرد و روشهای دکتر مصدق بزرگ برای دستیابی به استقلال سیاسی، و کشورداری مردمی و مداراگرانه و حقوق بشری کورش بزرگ در پیش داریم که در آن دروغ و ریاکاری که در میهن ما رایج شده جایی ندارد.»

امضا کنندگان این بیانیه هم چنین «از همه کنشگران سیاسی و حقوق بشری، اصناف، کارگران، فرهنگیان کشور، و هم میهنان برونمرز که با منشور جبهه ملی ایران و آرمانهای جبهه ملی ایران موافق هستند» دعوت کرده اند که به آن‌ها «بپیوندند، از پراکندگی و رقابت باهم بپرهیزند»

متن کامل بیانیه ۱۰ تن منشعب از جبهه ملی ایران به شرح زیر است:


بیانیه اعلام موجودیت جبهه ملی ششم

به نام ملت بزرگ ایران

جبهه ملی ایران میراثی ارزشمند باقیمانده از دکتر محمد مصدق است که شصت و نه سال پیش با هدف تامین آزادی، استقلال و استقرار عدالت اجتماعی برای همه مردم ایران توسط گروهی از آگاهترین و دلسوزترین و میهن پرست ترین فرزندان ملت ایران که همگی فرهنگی بجز راستی و درستی و از خود گذشتگی برای ما باقی نگذاشتند، برای حفظ استقلال سیاسی ایران و رفاه اجتماعی از طریق حفظ منابع طبیعی ایران برای ایرانی با قدرتمندترین کشور استعماری جهان آنهم در چارچوب قانون بین الملل خردمندانه درافتادند و پیروز شدند. جبهه ملی ایران در ۲۸ ماه دولت مصدق، رهبر نهظت ملی ایران، توانست شعار آزادی، حقوق شهروندی و استقلال ملت ایران را تحقق بخشد و در راه استقرار حکومت ملی و مردمی و تامین اجتماعی مردم ایران گامهای موثری بردارد.

از زمان همایش رسمی فعالان (پلنوم) جبهه ملی ایران در ۱۳۸۲، که ۳۶ تن اعضای شورای مرکزی جبهه ملی پنجم برگزیده شدند تا کنون ۲۰ تن درگذشته اند و ۸ تن مهاجرت یا کناره گیری کرده اند. در پلنوم غیرحضوری ۱۳۹۲، که به علت ممنوعیت وزارت اطلاعات، رای گیری کتبی توسط نمایندگان منتخب سازمانهای درون جبهه ملی انجام گرفت، ماموران امنیتی پاکتهای رای را پیش از باز شدن ضبط کردند. از آن پس افزایش اعضای شورای مرکزی، بجز نمایندگان حزبهای وابسته، همگی فرمایشی و با هدف یکرنگ و یکدست کردن شورا و در تخلف اساسنامه جبهه ملی ایران انجام گرفته است که بارها توسط اعضای قدیمی شورا به آن اعتراض و بی اعتبار بودن آن اعلام شده است.

اکنون ما اعضای باقیمانده شورای مرکزی منتخب پلنوم ۸۲ به اضافه نمایندگان سازمانهای زیرمجموعه جبهه ملی ایران، راهی نو را بر پایه راهبرد و روشهای دکتر مصدق بزرگ برای دستیابی به استقلال سیاسی، و کشورداری مردمی و مداراگرانه و حقوق بشری کورش بزرگ در پیش داریم که در آن دروغ و ریاکاری که در میهن ما رایج شده جایی ندارد. ما دیدگاههای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود را در طی چهل سال گذشته در منشور جبهه ملی ایران و در بیانیه ها و گفتار و نوشتار فراوان عرضه کرده و روشهای برونرفت مسالمت آمیز و بدون خشونت و آشوب از بحران اقتصادی و سیاسی خطرناک کنونی را هم که در نوشتار و گفتار پیش بینی کرده ایم، برای جلوگیری از فروپاشی کشور پیشنهاد نموده ایم.

ما از همه کنشگران سیاسی و حقوق بشری، اصناف، کارگران، فرهنگیان کشور، و هم میهنان برونمرز که با منشور جبهه ملی ایران و آرمانهای جبهه ملی ایران موافق هستند دعوت می کنیم که به ما بپیوندند، از پراکندگی و رقابت با هم بپرهیزند، و ارضای سیاسی شخصی و جناحی را به زمانی که بتوانیم به یک قانون اساسی مردمی و انتخابات آزاد دست بیابیم موکول نمایند که نجات کشور و برگرداندن قطار از خط خارج شده میهنمان بروی خط پیشرفت باید هدف کنونی ما باشد.

مهندس محمد اویسی (سازمان مهندسان) مهندس مهران بختیار (سازمان دانش آموختگان)، گیتی پورفاضل (سازمان حقوقدانان)، عیسی خان حاتمی (منتخب پلنوم ۸۲)، جمال درودی (منتخب پلنوم ۸۲)، مهندس آرش رحمانی (سازمان مهندسان)، دکتر علی رشیدی (منتخب پلنوم ۸۲)، مهندس اشکان رضوی (سازمان مهندسان)، مهندس کورش زعیم (منتخب پلنوم ۸۲)، دکتر شاهین سپنتا (نماینده اصفهان در شورای پنجم).

فهرست تکمیلی ۳۵ تن شمار قانونی اعضای شورای مرکزی جبهه ملی ششم بزودی اعلام خواهد شد.

تهران- ۲۷ آبان ۱۳۹۷خ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر