۱۳۹۷ مهر ۲۲, یکشنبه


پشتیبانی و اعلام همبستگی چهار سازمان جمهوری خواه
 با اعتصاب و تحصن معلمان ایران
 شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان پس از اعتصابات فراگیر کامیونداران و جمعی از بازاریان، در اعتراض به گرانی و رکود و تورم و مشکلات حاد صنفی در یک فراخوان سراسری اعلام کرده اند است که معلمان سراسر کشور قصد دارند در روزهای ۲۲ و ۲۳ مهر با تحصن دردفاتر مدارس دست به اعتصاب بزنند.
 بیش از یک میلیون آموزگاری که وظیفه تعلیم و تربیت ده ها ملیون دانش آموز را در ایران به عهده دارند، از طریق همین دانش آموزان بطور روزمره شاهد و ناظر این هستند که نه تنها از مشکلات معیشتی کم نشده بلکه روز به روز بیشتر می شود. آموزگاران دهه ها است که از کمبودها و تنگناهای مالی و وعده های سرخرمن مسئولان رنج می برند. آنها به خاطر نوع کار خود بیش از هرگروه اجتماعی دیگری در جریان فقر و فلاکتی هستند که دراثرمعوقات مزدی و مزایای بیمه ای کارگران طلبکار از کارفرمایان ایجاد شده است. اغلب معلمان ایرانی همچنین نسبت به عدم استقلال نظام آموزشی در ایران، مقابله جمهوری اسلامی با پذیرش سازمان های نمایندگی مستقل معلمان، حاکمیت گرایش های ایدئولوژیک بر محتواهای درسی، پادگانی تلقی کردن مدارس از سوی حکومت، بی توجهی به ارزش تربیت نیروی انسانی ممتاز و عدم رعایت شان و کرامت معلمان اعتراض داشته و خواهان آزادی معلمان زندانی هستند.
پیوستن معلمان به موج اعتصابات سراسری، نشاندهنده آن است که ناتوانی حکومت در اداره جامعه و مهار تهدیدات فزاینده، مردم را نسبت به آینده کشور بیمناک کرده است. اعتصاب بمثابه یک روش مبازراتی خشونت پرهیز ظرفیت بالایی در کاربست موثر نافرمانی مدنی و زمینگیر کردن دستگاه سرکوب دارد.
 جمهوری اسلامی و سران مستاصل آن در بن بستی که خود ایجاد نموده اند دست و پا می‌زنند و به‌جای پاسخ به فریاد اعتراض مردم و مذاکره با آن‌ها جهت پیدا کردن راهکار ملی برای تغییر، کماکان به شیوه مالوف وهمیشگی خود در سرکوب و ارعاب و بازداشت معترضان و اعتصاب کنند گان دل بسته اند. در حالی که با نزدیک شدن موعد اجرای تحریم های نفتی و بانکی به مراتب درماندگی حکومت در مواجهه با ابرچالش ها ومشکلات فزاینده معیشتی بیشتر شده و تامین نیازهای شکم های گرسنه و مردمی که در گذران زندگی روزمره وامانده اند، سخت تر و چه بسا ناممکن می شود. عقب انداختن تسلیم در برابرخواست مردم، کوره خشم و نفرت عمومی اقشار مختلف جامعه را مشتعل تر ساخته و فرجام تیره ای را در برابر سرکوبگران و مقاومت کنندگان در برابر تغییرات مثبت سیاسی قرار می دهد.
ما چهار سازمان جمهوری خواه، دمکرات و ملی حمایت خود از اعتصاب معلمان اعلام می کنیم و به جمهوری اسلامی هشدار می دهیم که از برخورد امنیتی اجتناب ورزد و هر چه سریعتر معلمان زندانی و دیگر زندانیان سیاسی وعقیدتی و بخصوص کامیون داران اعتصابی بازداشتی اخیر را بدون قید و شرط آزاد کند. تداوم و گسترش فضای پلیسی، بحران را شدید تر ساخته و حکومت در میان مدت امکان مهار اعتراضات را ندارد و دیر ویا زود محکوم به عقب نشینی است.
هیئت سیاسی ـ اجرائی:

اتحاد جمهوری خواهان ایران
حزب چپ ایران (فدائیان خلق)
سازمان های جبهه ملی ایران در خارج از کشور
همبستگی جمهوری خواهان ایران


۲۲ مهر ۱۳۹۷ برابر ۱۴ اکتبر ۲۰۱۸

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر