۱۳۹۷ مهر ۱, یکشنبه

جزئیات بازداشت حسین طائب در اختلاس 13000 میلیارد تومانی


رئیس سازمان اطلاعات سپاه (ساس) به مدت ۱۲ روز تحت کنترل سازمان حفاظت اطلاعات سپاه (ساحفاسا) بوده و در یکی از خانه‌های امن تحت بازجویی قرار داشته است. این خبر روز ۲۷ شهریورماه در وب‌سایت پیک نت به طور اختصار انتشار یافته بود. 
یک مقام آگاه در شورای‌عالی امنیت ملی که نخواست نامش فاش شود، به خبرنگار «آمدنیوز» اطلاع داده است که «حسین طائب» به دلیل فساد مالی گسترده‌ی ۱۳ هزار میلیارد تومانی در بازار طلا و ارز کشور، تحت بازداشت و بازجویی سردار «محمد کاظمی» رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه قرار داشته است.
پیش‌تر «آمدنیوز» از فساد مالی «منوچهر (جلال) عرفانیان» یکی از شرکای «حسین طائب» که با سفارش رئیس سازمان اطلاعات سپاه (ساس)، مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار ارز دولتی (۴۲۰۰ تومانی) را برای واردات اتومبیل دریافت و بخشی از آن را در بازار داخلی با قیمت آزاد به فروش رسانده و بخشی دیگر را از طریق چند کازینو، پولشویی و به خارج از کشور منتقل کرد، اطلاع‌رسانی کرده بود.
«حسین طائب» پس از آن به طور موقت بازداشت شد که «حسین مظلومی» مافیای ارز و سکه در جریان بازجویی‌ها و اعتراف به سوءاستفاده مالی ۴۸۰۰۰ میلیارد تومانی خود در نوسانات بازار طلا و ارز، به دست داشتن رئیس سازمان اطلاعات سپاه در اختلال بازار ارز و سوءاستفاده مالی ۱۳ هزار میلیارد تومانی وی اعتراف کرده بود.
پس از گردش‌کار پرونده توسط معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات، «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه، به سردار «محمد کاظمی» دستور داد تا «طائب» به طور موقت برای انجام تحقیقات بازداشت شود.
از «حسین طائب» به عنوان فاسدترین فرمانده سپاه پاسداران نام برده می‌شود.
«طائب» که در جریان قتل‌های زنجیره‌ای به همراه «جواد آزاده» رئیس حفاظت وزارت اطلاعات و «حاج ابوالفضل» معاون «آزاده»، سرپرستی تیم بازجویی از متهمان قتل‌های زنجیره‌ای را بر عهده داشت و پس از آن به همراه ۱۹۰۰ تن از پرستل وزارت‌ اطلاعات از این وزارت‌خانه اخراج شد، مدتی به رکن ۲ ارتش رفت تا این سازمان اطلاعاتی ارتش را تقویت کند. او مدتی بعد به فرماندهی نیروی مقاومت بسیج منصوب و پس از آن سازمان اطلاعات سپاه را به همراه «جواد آزاده» سرتیم بازجویی‌های متهمان قتل‌های زنجیره‌ای با الگوی فشرده شده وزارت اطلاعات راه‌اندازی کرد.
«حسین طائب» عامل پرونده‌سازی‌های بیهوده و بخش زیادی از مفاسد در کشور است. به طوری‌که «محمود احمدی‌نژاد» چندی قبل و زمانی که «طائب» در بازداشت بود، او را فردی «پرونده‌ساز» و «نامتعادل» خواند. 
شش ماه قبل، «طائب» پس از اطلاع از کِیس «جاسوسیِ دوبل» برادرِ «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه، برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای)، پرونده‌ای را برای برادرِ فرمانده کل سپاه تشکیل داد و این پرونده را برای فشار علیه «جعفری» به کار گرفت تا از وی باج‌خواهی سیاسی کند. «حسین طائب» معتقد است برادرِ «جعفری» در آمریکا، اطلاعات این نهاد نظامی را در اختیار سی‌آی‌ای قرار می‌دهد و اطلاعات دریافتی از این سازمان امنیتی را نیز در اختیار برادرش می‌گذارد.
پس از افزایش فشارهای «طائب» بر «محمدعلی جعفری» و تلاش‌های وی برای برکناری فرمانده کل سپاه، رئیس سازمان اطلاعات سپاه به مدت ۱۲ روز با دستور «محمدعلی جعفری» بازداشت شد.
«حسین فدایی» رئیس دفتر بازرسی دفتر رهبری به مدت یک‌روز «طائب» را با رویکرد «ماله‌کشی بر پرونده» بازجویی کرد که پس از اطلاع «جعفری» از ادامه‌ی حضور وی در جلسات بازجویی ممانعت به عمل آمد.
طائب چند روز است که از بازداشت موقت آزاد شده است. از سردار «قاآنی»، «محمدحسین زیبایی‌نژاد» (نجات)، «محمدعلی رحمانی» و «احمد حق‌طلب» به عنوان جانشینان احتمالی «حسین طائب» نام برده می‌شود.
سایت ملیون

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر