۱۳۹۶ مهر ۴, سه‌شنبه

ابهام

ابهام در شناخت مراسم عزاداری محرم

فروغ طیاری

از زمانی که دست چپ و راست خود را شناخته ام ، یک سئوال ذهنم را سخت مشغول کرده است .
سئوال این است : چرا در محرم مردان خود را با سینه زدن و زنجیر زدن خونین و مالین میکنند ؟؟!! و بانوان از ته جگر فریاد میزنند و گیس خود را میکشند و از چشمانشان سیل اشک و خون جاری میکنند ؟

در تمام کتب اسلامی خوانده ایم شهدای اسلام بعد از فوت و یا شهادت فورأ به بهشت رفته و از همه نظر مورد الطاف خداوندی قرار گرفته ، قدر بینند و به صدر نشینند . حوریهای فراوان ، نهرهای جاری شیر و عسل ، هوای عالی ، خدمتکاران دست به سینه ، غلمان های آماده به خدمت همه جوره ، اشربه و اغذیه های خوشمزه و ...
پس سبب این به سر و رو کوفتن و نعره کشیدن چیست ؟ که هنوز بعد از ۱۴۰۰ سال آرامشی حاصل نشده .میگویند پشت سر از دنیا رفته سرد است . من پدر ، مادر ، تنها برادر و یک خواهرم را « که خیلی هم جوان بود » از دست داده ام . انها نور چشمان من بودند ولی زندگی بعد از انها هم ادامه پیدا کرد و کم کم قبول کردم که همه ما رفتنی هستیم و بالاخره پس از اندی به آرامش رسیدم ، از بهشت رفتن هیچکدام هم اطمینان ندارم ، زیرا که من خدا نیستم و خانواده ام هم اگر چه باور به خدا داشتند ولی در محرم و صفر پذیرفته بودند که شهدای اسلام در بهشت هستند و در بهشت بودن انها نه تنها زار زدن ندارد بلکه شادی هم دارد . باور کنید این سئوال من جدیست . نه قصد مزاح دارم و نه قصد توهین که این از شخصیت یک انسان بدور است .

این فقط سئوال من نیست که همه جوانانی که در این دیار دور زندگی میکنند همیشه از من این سئوال را کرده اند و من متاسفانه یک جواب صریح برایشان نداشته ام .


آیا این یک دکان نیست که اصحاب اسلام با ان توانسته اند جیب مردم را خالی کنند ؟ صندوق قرض الحسنه بسازند ، امامزاده بنا کنند ، بانک ایجاد کنند و مردم را تاراج کنند ، مخالفین خود را اعدام کنند و هرصدائی را به نام اسلام در گلو خفه کنند . مگر به همین بهانه نبود که زندانها را از جوانانی که اعتلا میهن آرزویشان بود بنام سرموضعی اعدام کردند و دزدانی را که افکارشان با افکار خلیفه خیلی هم نزدیک بود برسر کار آوردند .
صد البته ساواک دست نخورده شاه به خدمت حکومت اسلامی در امد . همگان میدانند که بجز تعداد اندکی که از انگشتان دست هم تجاوز نمیکنند برای نمایش اعدام کردند سخنی از انهدام واقعی ساواک و اعلام لیست واقعی انها بتوسط رژیم بمیان نیامد . این عناصر که قبل از انقلاب برعلیه نیروهای ضد رژیم شاه کار میکردند . بعد از انقلاب بهترین موقعیت را پیدا کردند که خودشان بشوند اسلامی و به کارشان ادامه دهند و راهی را هم که انتخاب کردند این است که پشت سر اخوندهائی مانند مصباح یزدی که اوازه اش بعنوان مسئول بخش عربی ساواک بگوش همگان رسیده قرار بگیرند و گوشه عافیت بجویند . مصباح کسی بود که آقای خمینی تا زنده بود او را به
حضور نپذیرفت . حوزه علمیه قم به به بارگاه آقای خمینی استشهاد نامه فرستاد که مصباح عالم بزرگی است و از کارهای گذشته اش توبه کرده است ، با اینحال هرگز به نزد آقای خمینی پذیرفته نشد . این جناب خلیفه خامنه ای بود که بعد از رحلت امامش به او مسئولیت بزرگ داد . از جمله به دستگاه امنیتی ، دستگاه قضائی و سپاه پاسداران مسئله تربیت ایدئولوژیکی افسران و درجه داران را دادند و نامش را فکر میکنم مرکز اندیشه امام خمینی و یا نامی شبیه به این نهادند که بهر نحوی که میخواهند خرج کنند . این علمای معظم توانستند گروهی ایجاد کنند که بر تلویزیون و همه ارگانهای مالی و سیاسی مملکت مسلط شوند . البته اینها نیروی زیادی نیستند ولی از موقعیت فعلی که خلیفه برایشان مهیا کرده است همه نوع سو‌ء را استفاده میکنند و در همه امور دست بالا را دارند .

این حجت الاعدام رئیسی در زمان انقلاب ۱۹ ساله بود . قبل از انقلاب نه مبارزه ای در پرونده دارد و نه فعالیتی جائی از او به ثبت رسیده . او اصلا قبل از انقلاب نمیدانست انقلاب چیست . ولی در حال حاضر یک مرکز بزرگ مالی مانند آستان قدس رضوی را در اختیار دارد و دیدیم که در مبارزه انتخاباتی از کیسه این مرکز ثروتمند چه ریخت و پاشی را انجام داد . دوازده در صد کارخانه های تولید مواد غذائی خراسان به موسسه قدس تعلق دارد .

کشورمان در حال حاضر وضعی نظیر پاکستان را دارد . البته در پاکستان ارتش در بین مردم نفوذ دارد ولی خوشبختانه در کشور ما بدلیل انقلاب توده ای بزرگی که انجام گرفته و آگاهیهای عظیمی که در مردم بعلت مشارکت در جنبش بزرگ انقلاب ایجاد شده این آگاهی باعث شده که بعلت فساد سردمداران سپاه پاسداران این سپاه از نامحبوترین ارگانهای مملکت بشود .

۴۸۰ میلیارد دلار فروش اسلحه آمریکا به خاورمیانه چه هدفی را دنبال میکند؟ این سلاحها ایران را نشانه گرفته اند. از یکطرف موشک اندازیهای سپاه پاسداران و عوامل سرسپرده موساد در ایران از انجمله حسین شریعتمداری ، مصباح یزدی ، کودتاچی و یار غار مظفر بقائی آخوند موحدی کرمانی و همه حجت الاعدامهای ریز و درشت دیگر و از طرف دیگر نتانیاهو ، عربستان سعودی و عوامل ایرانی که دل به امریکا خوش کرده اند که بیاید کشورمان را مانند سوریه ، لیبی و افغانستان آزاد کند ! و به رئیس جمهور ترامپ نامه فدایت شوم مینویسند که بیا بیا بیا و مارا از ظلم و ستم ملا نجات بده ! در فکر تخریب ایران هستند . در آخر باید اضافه کنم جناب خلیفه این ره که حکومت شما انتخاب کرده است به همه جا میرود ولی به راه صلح خیر . 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر