۱۳۹۶ تیر ۲۰, سه‌شنبه

روحانی :
نباید از کسانی که بلند گوهای بزرگ دارند و ناحق می گویند ترسید!


راديو فردا
در ادامه تنش لفظی بین دولت حسن روحانی با سپاه پاسداران و برخی از نزدیکان به رهبر جمهوری اسلامی، حسن روحانی، رئیس جمهور، روز سه‌شنبه گفت که «نباید در برابر عده‌ای قلیل که متأسفانه بلندگوهای بزرگ را به ناحق در اختیار دارند بترسیم».

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای روحانی این مطلب را روز سه‌شنبه، ۲۰ تیر، در جشنواره عمران سلامت که در سالن اجلاس سران برگزار شد بیان کرد.


رئیس جمهوری ایران در این جشنواره اظهار داشت که «فحش دادن‌ها و اهانت‌های عده‌ای معدود به خاطر تلاش و کوشش مثمر ثمر برای کشور است.»


حسن روحانی با ذکر این‌ که «برای ما هدف نهایی، کشور، ملت ایران، منافع ملی و نظام جمهوری اسلامی ایران است»، تأکید کرد: «نباید در برابر عده‌ای قلیل که متأسفانه بلندگوهای بزرگ را به ناحق در اختیار دارند بترسیم؛ چرا که ما ملتی بزرگ و ایثارگر هستیم و توانسته‌ایم نه تنها در برابر مشکلات روی پای خود بایستیم، بلکه به ملت‌های منطقه نیز کمک کنیم.»



این سخنان حسن روحانی در حالی بیان می‌شود که پافشاری او بر برخی موضوعات مورد انتقاد نزدیکان رهبری باعث شده است که برخی از حامیان آیت‌الله خامنه‌ای هشدار بدهند که با ادامه روند کنونی، ممکن است حسن روحانی سرنوشتی مانند ابوالحسن بنی صدر پیدا کند.

ابوالحسن بنی صدر که اولین رئیس جمهور در جمهوری اسلامی بود توسط رهبر وقت جمهوری اسلامی از کار برکنار و از کشور خارج شد.

حسن روحانی و دولت او اخیراً به خاطر انتقاد از «دخالت» سپاه پاسداران در امور اقتصادی با مجموعه سپاه دچار تنش شده و افزون بر این، برخی پافشاری‌های حسن روحانی در مسائلی دیگر همچون سند فرهنگی یونسکو و بحث بر سر منشأ تاریخی ولایت فقیه نیز مناقشه‌برانگیز شده است.

در روزهای اخیر، وزارت نفت دولت روحانی نیز به خاطر امضای یک قرارداد ۲۰ ساله توسعه گازی با شرکت فرانسوی توتال، هدف هجمه سپاه پاسداران و گروه‌هایی از اصول‌گرایان قرار گرفته که این قرارداد را «استعماری» قلمداد می‌کنند.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت دولت روحانی، معاون او، و برخی دیگر از مسئولان دولتی به انتقادهای مخالفان در زمینه قرارداد توتال پاسخ داده‌اند و آقای زنگنه حتی توصیه کرد که مسئولان در مناسبات خارجی، طرز تفکر «دوست و دشمن» و سیاه و سفید دیدن را کنار بگذارند و منافع ملی ایران را مد نظر قرار دهند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول آقای روحانی، نیز به تازگی خطاب به معترضان علیه دولت ضمن اظهار این‌ که «باید رأی مردم را بپذیریم» تأکید کرد که «دولت از مسیر خود منحرف نمی‌شود».

حسن روحانی نیز روز سه‌شنبه در جشنواره عمران سلامت تأکید کرد: «هرچه می‌خواهند بگویند گوش مردم به بعضی سخنان و حرف‌های غیر دقیق نباید بدهکار باشد؛ چرا که امروز شرایط کشور از دیروز بهتر است و فردا نیز از امروز بهتر خواهد بود.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر