۱۳۹۶ تیر ۱۸, یکشنبه

علم الهدی در دفاع از دامادش جای شاکی و متهم را عوض می کند!


روزنامه فانون 

* امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه گفت: «در این کشور اگر بنا شد چهار میلیون انسان از رای دادن به عنوان توزیع تعرفه‌ها محروم شوند استیفای حقوق عامه برعهده قوه قضايیه است». در اولین روزهای بعد از انتخابات، اولین انتقادات را به وزیر کشور دولت روحانی طرح کردیم. همان‌گونه که قبل از انتخابات، اشتباهات فاحش (و گاه مشکوک) رحمانی فضلی را در مساله درخواست عدم برگزاری زنده مناظرات، در یادداشت‌های متعدد مورد نقد قراد دادیم.
با آقای علم الهدی همنظرم که چهار میلیون نفر رای ندادند. اما ادعای ایشان این است که آن‌ها به خاطر کمبود تعرفه رای‌شان اخذ نشد. این اتهام به وزارت کشور بر می گردد که باید به آن پاسخ بدهد. اما متاسفانه می‌بینیم که وزیرکشور در رابطه با پرونده کسانی که از سوی قوه قضايیه فراخوانده شدند، اظهار بی اطلاعی می کند. درحالی که باید مطلع‌ترین فرد باشد که چه گذشته است. پاسخ ادعای آقای علم الهدی را شخص وزیر باید بدهد. اما صرف‌نظر از این موضوع، مسائل زیر، درباره ادعای آقای علم الهدی مطرح است:
1 - بعد از انتخابات، روحانی در جمع فعالان ستادهایش به درستی اشاره کرده که اجازه ندادند رای همه مردم گرفته شود. معنای کنایه روحانی آشکار بود. آنجا که گفت:«رای بالا که ترس ندارد». نکته اینجاست که آقای علم الهدی سعی می‌کند رئیسی را مالک آن چهار میلیون رای معرفی کند.



2- در همان سخنرانی، روحانی نيز ادعای چهار میلیون رای «اخذ نشده» از مردم را دارد.


3 – در هر دو ادعا، چهار میلیون رای وجود دارد. شاکی اول، روحانی است که حالا آقای علم الهدی (که از رای نیاورد دامادش به شدت ناراحت است)، سعی می‌کند جای شاکی و متهم رابا هم عوض کند و صاحب آن رای ها را آقای رئیسی معرفی کند.

4 – آنچه روحانی گفت رای کسانی بود که در شعب اخذ رای حاضر بودند اما رای‌شان به‌عمد، اخذ نشد. در روند رای گیری و دستگاه‌ها اختلالی ایجاد شد که روحانی و ستادش خواستند مرحله ثبت تمام مشخصات حذف شود تا مردم در صف‌های طولانی نمانند. اما این موضوع نيز مورد موافقت قرار نگرفت. کار به جایی رسید که مردم به‌خصوص در تهران دست به اقدام خودجوشی زدند و از آن‌ها که رای نداده بودند، درخواست کردند برای بالا رفتن سرعت رای گیری و فراهم شدن امکان حضور بیشتر مردم فقط در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنند.


5 – براساس قانون باید رای کسانی که در شعب اخذ رای حضور داشتند، (حتی بعد از پایان ساعات رای‌گیری اخذ می شد). به این معنا که شعب موظف بودند درب شعبه‌ها را ببندند اما از همه آن‌ها که در شعبه حضور داشتند، رای‌شان را اخذ کنند. اما این کار نيز صورت نگرفت. اینجا محل اختلاف میان آن چهار میلیون ادعایی است.


6 – روحانی از این چهار میلیون حرف می زند،درحالی که آیت‌ا... علم الهدی مابه‌ازای بیرونی از این چهار میلیون ندار چهارمیلیونی که روحانی از آن حرف می زند انسان‌های حاضر و ناظری بودند که در شعب اخذ رای بودند و باید شرایط رای‌گیري‌شان فراهم می‌شد. اعتراض ستاد رئیسی به کمبود تعرفه یک بهانه است چراکه اگر واقعی بود باید در همان ساعات پایانی، آن‌ها نيز خواستار ادامه روند رای گیری حتی بعد از ساعت دوازده شب می‌شدند.


* با این نیت که فرصت ارسال تعرفه به محل‌هایی که می‌خواستند فراهم شود. اما می‌بینیم که حتی تا امروز یک‌بار نيز نگفتند رای گیری از مردم، باید به صورت کامل انجام می‌شد. ما معتقدیم حتی اگر روند رای گیری تا 6 صبح هم ادامه داشت ، رای روحانی به ارقام غيرقابل باوری می‌رسید. اما مشارکت مردم قدر دانسته نشد و دست خالی بازگشتند.

* بنابراين شاکی آن چهار میلیون رای، روحانی و حامیانش هستند. لطفا جای شاکی و متهم را عوض کنید و روحانی را در مقام متهم ننشانید. اگر کوتاهی یا تخلفی بوده، خود روحانی هم شاکی است. اما با این اظهارنظرها فاصله میان برنده و بازنده انتخابات قابل جمع شدن نیست. به فکر ترمیم در گفتمان اصولگرایی باشد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر