۱۳۹۴ بهمن ۱۸, یکشنبه

سران سه قوه قدرتی ننارند که بتوانند تصمیماتی بگیرند


قاسم شعله سعدی

روز دوشنبه در آستانه برگزاری آیین های دهه موسوم به فجر حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران، علی لاریجانی و صادق جوادی آملی روسای قوای مقننه و قضاییه با یکدیگر دیدار کردند.
در این دیدار به گفته آقای روحانی مهم‌ترین مسایل و موضوعات روز کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و بخشی از این دیدار هم به انتخابات در پیش دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی اختصاص داشته است.


قاسم شعله سعدی استاد دانشگاه و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی به رادیو فردا می گوید سران سه قوه اصولا قدرتی ندارند که بتوانند تصمیمات اجرایی بگیرند. تصمیمات را به باور آقای شعله سعدی نهادهای قدرت مانند شورای نگهبان و نهاد های وابسته به آن می گیرند.

در مورد نقش دیدار سران قوه برای انتخابات هم آقای شعله سعدی بر این باور است که با رد گسترده صلاحیت ها احتمالا مجلسی مانند مجلس فعلی شکل خواهد گرفت که برای برادران لاریجانی چندان اهمیتی نخواهد داشت. تنها دولت حسن روحانی است که می تواند از شکل گیری یک مجلس مشابه مانند مجلس فعلی آسیب ببیند و حوزه فعالیتش محدود شود.

آقای روحانی روز یکشنبه ۱۱ بهمن هم با تأکید بر لزوم حضور مردم در انتخابات گفت اگرحضور مردم در انتخابات خرداد ۹۲ نبود، امروز پیروزی در مذاکرات هسته‌ای و پایان تحریم را تجربه نمی‌کردیم.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر